Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

3 Aralık 2019 Salı

Sosyal Medya Görsel Boyutları Ölçüleri


Sosyal ağlar kişilerin birbiri ile daha aktif bir şeklide etkileşimde olmasına yardımcı olan bir unsurdur. Sosyal ağlarda bulunan hesapların daha aktif olarak yönetilebilmesi için de görsel boyutlarına dikkat edilmesi gerekir. Yapılacak olan görsel boyut çalışmaları ile daha hızlı sosyal ağlara sahip olacak olan kişiler, net megapiksel ile görsel yayınlama işlemlerini de yapabilir. Bu sebeple görsel boyutların bilinmesi halinde daha hızlı bir sosyal ağa sahip olmak mümkün olur. İdeal olan görsel boyutları için yapılacak olan çalışmalar görsellerin daha net olarak paylaşılmasını sağlar.





Günümüzde en sıklıkla kullanılan sosyal medya platformları; Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Pinterest, İnstgram ve Youtube'dir.



Facebook:

Sosyal medya platformları arasında en sık kullanılanlar arasında olan Facebook'un görsel boyutlandırması şu şekildedir:


Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu: 180 x 180 piksel

Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu: 828 x 315 piksel

Gönderi Görsel Boyutu(Paylaşılan Resim): 1200 x 630 piksel

Etkinlik Kapak Fotoğrafı: 1920 x 1080 piksel


Twitter:

Yine sosyal medya platformlarından en sık kullanılanlardan biri olan Twitter görsel boyutları şu şekildedir:

Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 x 400 piksel

Twitter Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1500 x 1500 piksel

Paylaşılan Görsel Boyutu: 1024 x 512


Google+:


Sıklıkla kurumsal firmaların vazgeçilmezi olan Google Plus görsel boyutları şöyledir:

Google+ Profil Fotoğrafı Boyutu: 250 x 250 piksel

Google+ Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1080 x 608 piksel

Paylaşılan Görsel Boyutu: 497 x 373 piksel



Linkedin: 

Daha çok iş hayatına yönelik olduğunu düşündüğüm başarılı sosyal medya platformlarından Linkedin’de kişisel hesaplar ve şirket sayfaları bulunmaktadır. Linkedin sayfalarında kullanılan görsellerin boyutları da farklılıklar gösterir.

A) LinkedIn Kişisel Hesap Görsel Ölçüleri

Linkedin Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 x 400 piksel

Linkedin Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1000 x 425 piksel

B) LinkedIn Şirket Sayfası Görsel Ölçüleri

Linkedin Şirket Standart Logo Boyutu: 400 x 400 piksel

Linkedin Şirket Küçük Kare Logo Boyutu: 60 x 60 piksel

Linkedin Banner Görseli Boyutu: 646 x 220 piksel



Pinterest:

Severek kullandığım ve bir çok konuda fikir edindiğim sosyal medya platformlarından Pinterest fotoğraf ve görsel boyutları şu şekildedir:

Pinterest Profil Fotoğrafı Boyutu: 165 x 165 piksel

Pinteres Pano Görseli Boyutu: 222 x 150 piksel



Instagram:

Instagram, günümüzde sıklıkla gençlerin çok beğenerek kullandığı sosyal platformudur. Paylaşım sitesinin görsel boyutları şu şekildedir;

Instagram Profil Fotoğrafı Görsel Boyutu: 110 x 110 piksel

Instagram Paylaşım Görseli Boyutu: 510 x 510 piksel / 1080 x 1080 piksel

Instagram Hikaye(Story) Video veya Fotoğraf Boyutu: 1080 x 1920 piksel



Youtube:

Yediden yetmişe herkesin kullandığı video paylaşım sitesi Youtube görsel boyutları şu şekildedir.

Profil fotoğrafı boyutu Google+’tan çekilir.

Youtube Kanal Kapak Fotoğrafı Boyutu: 2560 x 1440 piksel

Youtube Video Görseli Boyutu: 1280 x 760 piksel



Sosyal medya platformlarında doğru boyutların kullanılması sosyal hesapların daha hızlı akmasını ve başarılı bir yönetim sağlar. Doğru ölçüler kullanılarak dizayn edilen sosyal medya hesabının daha fazla takipçi çekeceği yapılan incelemelerle ortadadır. 

Sosyal medya platformları üzerinden ticari reklam uygulaması yapan firmaların boyutlandırma konularına daha fazla dikkat etmeleri marka değerleri açısından da çok önem arz etmektedir.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox