Sosyal ağlar kişilerin birbiri ile daha aktif bir şeklide
etkileşimde olmasına yardımcı olan bir unsurdur. Sosyal ağlarda bulunan
hesapların daha aktif olarak yönetilebilmesi için de görsel boyutlarına dikkat
edilmesi gerekir. Yapılacak olan görsel boyut çalışmaları ile daha hızlı sosyal
ağlara sahip olacak olan kişiler, net megapiksel ile görsel yayınlama
işlemlerini de yapabilir. Bu sebeple görsel boyutların bilinmesi halinde daha
hızlı bir sosyal ağa sahip olmak mümkün olur. İdeal olan görsel boyutları
için yapılacak olan çalışmalar görsellerin daha net olarak paylaşılmasını
sağlar.
Günümüzde en sıklıkla kullanılan sosyal medya platformları; Facebook, Twitter, Google+, Linkedin, Pinterest, İnstgram ve Youtube'dir.
Facebook:
Sosyal medya platformları arasında en sık kullanılanlar arasında olan Facebook'un görsel boyutlandırması şu şekildedir:
Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu: 180 x 180 piksel
Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu: 828 x 315 piksel
Gönderi Görsel Boyutu(Paylaşılan Resim): 1200 x 630 piksel
Etkinlik Kapak Fotoğrafı: 1920 x 1080 piksel
Twitter:
Yine sosyal medya platformlarından en sık kullanılanlardan biri olan Twitter görsel boyutları şu
şekildedir:
Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 x 400 piksel
Twitter Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1500 x 1500 piksel
Paylaşılan Görsel Boyutu: 1024 x 512
Google+:
Sıklıkla kurumsal firmaların vazgeçilmezi olan Google Plus görsel boyutları şöyledir:
Google+ Profil Fotoğrafı Boyutu: 250 x 250 piksel
Google+ Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1080 x 608 piksel
Paylaşılan Görsel Boyutu: 497 x 373 piksel
Linkedin:
Daha çok iş hayatına yönelik olduğunu düşündüğüm başarılı sosyal medya platformlarından Linkedin’de kişisel hesaplar ve şirket sayfaları
bulunmaktadır. Linkedin sayfalarında kullanılan görsellerin boyutları da
farklılıklar gösterir.
A) LinkedIn Kişisel Hesap Görsel Ölçüleri
Linkedin Profil Fotoğrafı Boyutu: 400 x 400 piksel
Linkedin Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1000 x 425 piksel
B) LinkedIn Şirket Sayfası Görsel Ölçüleri
Linkedin Şirket Standart Logo Boyutu: 400 x 400 piksel
Linkedin Şirket Küçük Kare Logo Boyutu: 60 x 60 piksel
Linkedin Banner Görseli Boyutu: 646 x 220 piksel
Pinterest:
Severek kullandığım ve bir çok konuda fikir edindiğim sosyal medya platformlarından Pinterest fotoğraf ve görsel boyutları şu şekildedir:
Pinterest Profil Fotoğrafı Boyutu: 165 x 165 piksel
Pinteres Pano Görseli Boyutu: 222 x 150 piksel
Instagram:
Instagram, günümüzde sıklıkla gençlerin çok beğenerek kullandığı sosyal platformudur. Paylaşım sitesinin görsel boyutları şu şekildedir;
Instagram Profil Fotoğrafı Görsel Boyutu: 110 x 110 piksel
Instagram Paylaşım Görseli Boyutu: 510 x 510 piksel /
1080 x 1080 piksel
Instagram Hikaye(Story) Video veya Fotoğraf Boyutu:
1080 x 1920 piksel
Youtube:
Yediden yetmişe herkesin kullandığı video paylaşım sitesi Youtube görsel boyutları şu şekildedir.
Profil fotoğrafı boyutu Google+’tan çekilir.
Youtube Kanal Kapak Fotoğrafı Boyutu: 2560 x 1440 piksel
Youtube Video Görseli Boyutu: 1280 x 760 piksel
Sosyal medya platformlarında doğru boyutların kullanılması sosyal hesapların
daha hızlı akmasını ve başarılı bir yönetim sağlar. Doğru ölçüler kullanılarak dizayn edilen sosyal medya hesabının daha fazla takipçi çekeceği yapılan incelemelerle ortadadır.
Sosyal medya platformları üzerinden ticari reklam uygulaması yapan
firmaların boyutlandırma konularına daha fazla dikkat etmeleri marka değerleri açısından da çok önem arz etmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder