Tüketici arz edilen ürünler arasında
satın alma işlemi sırasında reel düşünmeli ve buna göre
hareket etmelidir. Öncelikle ihtiyacını net olarak ortaya
koymalıdır. İhtiyacını belirledikten sonra, bu ihtiyaca cevap
verecek ürünleri tespit etmeli ve ardından da bütçeleme işine
girmelidir. Tüketicinin kendisine bu aşamada bazı soruları
sorması gereklidir.
- Ürünü neden satın alacaktır?
- Ürün hangi ihtiyacını tatmin edecektir?
- Ürün için ne kadar bütçeye sahiptir?
- Hangi ürünler bu soruların cevabını vermektedir.?
Her ne kadar bu konular biraz
detaylandırma istese de sıkıcı olmaması ve başlığımıza
uygun olması için özet olarak geçmekteyim. Ben de yukarıda
yazdığım gibi sadece ve sadece bir uygulama denemesi yapabilmek
için ve hali hazırda satın almışken işime de yarasın, aynı
zamanda da ekonomik olsun diye bir e ticaret sitesinde kıyaslama
yaparak piranha quattro tab 9.7 kodlu tableti satın aldım.
Reklamlarına bakınca 299.00 TL fiyatına göre oldukça iyi gibi
gözüktü.
Reklamlarda performans, dört çekirdek,
uçan kaçan hesabı piranha quattro tab 9.7 tablet baya iyi geldi
gözüme. Ürünü bir e ticaret sitesinden satın aldım.
Ürüne bak; hiç bir uygulama yüklemeden 1 GB yakın ram yiyor...
Gerilim ve polisiye filmlerini
aratmayan günler bundan sonra başladı. Cihazda bahsedilen
performans içine hiç konmamış gibi, bir çalışıyor bir
çalışmıyor. Birkaç herkesin yüklediği uygulama yükledim.
Piranha quattro tab 9.7 tablet zort zort demeye başladı. Ekran
donuyor, kapatıp açınca Piranha logosunda saatlerce hatta bazen
iki – üç gün durduğunu hatırlıyorum. Sonuç olarak cihazda
performans yok, bizim oralarda bir laf vardır “bunda iş götü
yok derler” piranha quattro tab 9.7 tablette de iş götü yoktu,
maalesef.
Elektronik eşya işi biraz şans
işidir. İşletme binlerce üretiyor, hata olabilir dedim. Önce
satın aldığım yere gönderdim. Tamam dediler ve teknik servis
sonrası geri geldi. piranha quattro tab 9.7 tablete uygulama
yüklemezseniz tablet çalışıyor. Ama yükleyince ne yapacağını
şaşırıyor. Sonrasında 11 ay boyunca bir teknik servise bir bana
yolculuk yapmaya başladı. Teknik servis iki kez hiç dokunmadan
geri gönderdi. (nereden biliyorsun diyebilirsiniz, bizimde kendimize
göre yöntemlerimiz var, bir sonraki yazımda bahsedeceğim) Son
olarak piranha quattro tab 9.7 tabletin teknik servisi bizden bu
kadar deyip garantisinin bitmesine 13 ay kalan cihazı “bir daha
bize göndermeyiniz” edasına takındı.
İşte bu noktada tüketici olarak
yaptığım en büyük hatayı anladım. Bunları maddeleyecek
olursam;
- Bir ürün satın almadan önce gogole amca'da detaylı bir araştırma yapmak
- Kimler bu cihazı kullanmış, ne gibi sıkıntıları var vb.
- Teknik servis nasıl, var mı sanal mı?
- Şirket web sitesinde kurucu adları, telefon, açık adres vb var mı?
- Vizyon ve misyon açıklamaları ne kadar gerçeğe yakın? Yoksa ütopik mi kaleme alınmış?
- Forum sitelerinde ürün ve firma hakkında neler yazılmış
- Şikayet sitelerinde firma hakkında ortalama kaç kişi şikayette bulunmuş ve bunların cevaplanma ve çözülme oranları nasıldır
Yukarıda bahsettiği konu aslında
hangi ürünü alırsak alalım,i bir tüketici olarak yapmamız
gereken araştırmaları kapsamaktadır. Ancak bazı firmaların
piranha gibi ürünlerini asla almamak gerekir, çünkü bana
yaptıkları davranış ve verdikleri cevaplar onur kırıcı,
müşteri memnuniyetinin yanından bile geçmeyecek nitelik
barındırmaktadır. Şimdi lütfen cevap veriniz: “Hangi sıfır
ürün 11 ayda 5-6 kez servise gider de, piranha quattro tab 9.7
ürüne her defasında yasal zorunluluktan kaçmak için farklı
servis kayıtları tutularak” tüm kabahat tüketiciye atılabilir.
Bana göre bir cihaz 11 ayda bu kadar teknik servise gidiyorsa
mutlaka imalat hatası barındırıyordur.
Çok fazla sıkıcı olmasın diye
piranha quattro tab 9.7 tablet ve Piranha markalı ürünlerin neden
satın alınmamasına yönelik yazılarımı birkaç yazıda
paylaşacağım.
Şimdilik hoşçakalın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder