Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

14 Aralık 2014 Pazar

Piranha Markalı Ürünler Neden Alınmamalıdır?



Tüketici arz edilen ürünler arasında satın alma işlemi sırasında reel düşünmeli ve buna göre hareket etmelidir. Öncelikle ihtiyacını net olarak ortaya koymalıdır. İhtiyacını belirledikten sonra, bu ihtiyaca cevap verecek ürünleri tespit etmeli ve ardından da bütçeleme işine girmelidir. Tüketicinin kendisine bu aşamada bazı soruları sorması gereklidir.

  • Ürünü neden satın alacaktır?
  • Ürün hangi ihtiyacını tatmin edecektir?
  • Ürün için ne kadar bütçeye sahiptir?
  • Hangi ürünler bu soruların cevabını vermektedir.?


Her ne kadar bu konular biraz detaylandırma istese de sıkıcı olmaması ve başlığımıza uygun olması için özet olarak geçmekteyim. Ben de yukarıda yazdığım gibi sadece ve sadece bir uygulama denemesi yapabilmek için ve hali hazırda satın almışken işime de yarasın, aynı zamanda da ekonomik olsun diye bir e ticaret sitesinde kıyaslama yaparak piranha quattro tab 9.7 kodlu tableti satın aldım. Reklamlarına bakınca 299.00 TL fiyatına göre oldukça iyi gibi gözüktü.

Reklamlarda performans, dört çekirdek, uçan kaçan hesabı piranha quattro tab 9.7 tablet baya iyi geldi gözüme. Ürünü bir e ticaret sitesinden satın aldım.

Ürüne bak; hiç bir uygulama yüklemeden 1 GB yakın ram yiyor...


Gerilim ve polisiye filmlerini aratmayan günler bundan sonra başladı. Cihazda bahsedilen performans içine hiç konmamış gibi, bir çalışıyor bir çalışmıyor. Birkaç herkesin yüklediği uygulama yükledim. Piranha quattro tab 9.7 tablet zort zort demeye başladı. Ekran donuyor, kapatıp açınca Piranha logosunda saatlerce hatta bazen iki – üç gün durduğunu hatırlıyorum. Sonuç olarak cihazda performans yok, bizim oralarda bir laf vardır “bunda iş götü yok derler” piranha quattro tab 9.7 tablette de iş götü yoktu, maalesef.

Elektronik eşya işi biraz şans işidir. İşletme binlerce üretiyor, hata olabilir dedim. Önce satın aldığım yere gönderdim. Tamam dediler ve teknik servis sonrası geri geldi. piranha quattro tab 9.7 tablete uygulama yüklemezseniz tablet çalışıyor. Ama yükleyince ne yapacağını şaşırıyor. Sonrasında 11 ay boyunca bir teknik servise bir bana yolculuk yapmaya başladı. Teknik servis iki kez hiç dokunmadan geri gönderdi. (nereden biliyorsun diyebilirsiniz, bizimde kendimize göre yöntemlerimiz var, bir sonraki yazımda bahsedeceğim) Son olarak piranha quattro tab 9.7 tabletin teknik servisi bizden bu kadar deyip garantisinin bitmesine 13 ay kalan cihazı “bir daha bize göndermeyiniz” edasına takındı.

İşte bu noktada tüketici olarak yaptığım en büyük hatayı anladım. Bunları maddeleyecek olursam;
  1. Bir ürün satın almadan önce gogole amca'da detaylı bir araştırma yapmak
  2. Kimler bu cihazı kullanmış, ne gibi sıkıntıları var vb.
  3. Teknik servis nasıl, var mı sanal mı?
  4. Şirket web sitesinde kurucu adları, telefon, açık adres vb var mı?
  5. Vizyon ve misyon açıklamaları ne kadar gerçeğe yakın? Yoksa ütopik mi kaleme alınmış?
  6. Forum sitelerinde ürün ve firma hakkında neler yazılmış
  7. Şikayet sitelerinde firma hakkında ortalama kaç kişi şikayette bulunmuş ve bunların cevaplanma ve çözülme oranları nasıldır

Yukarıda bahsettiği konu aslında hangi ürünü alırsak alalım,i bir tüketici olarak yapmamız gereken araştırmaları kapsamaktadır. Ancak bazı firmaların piranha gibi ürünlerini asla almamak gerekir, çünkü bana yaptıkları davranış ve verdikleri cevaplar onur kırıcı, müşteri memnuniyetinin yanından bile geçmeyecek nitelik barındırmaktadır. Şimdi lütfen cevap veriniz: “Hangi sıfır ürün 11 ayda 5-6 kez servise gider de, piranha quattro tab 9.7 ürüne her defasında yasal zorunluluktan kaçmak için farklı servis kayıtları tutularak” tüm kabahat tüketiciye atılabilir. Bana göre bir cihaz 11 ayda bu kadar teknik servise gidiyorsa mutlaka imalat hatası barındırıyordur.

Çok fazla sıkıcı olmasın diye piranha quattro tab 9.7 tablet ve Piranha markalı ürünlerin neden satın alınmamasına yönelik yazılarımı birkaç yazıda paylaşacağım.


Şimdilik hoşçakalın.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox