Vizyon
ve misyon kelimesini sıklıkla duyuyoruz. iyi de bu tanımlar neyi
ifade etmektedir? Kısaca bir bakalım.
Vizyon;
bir yöneticinin geçmişte ve şimdi düşünülmemiş ya da
başarılamamış olan, gelecekte başarılmasını düşündüğü
yapılması gerekenlerle ilgili açıkça ifade edilen ve o kişinin
kendisine özgü düşünceleridir. Diğer bir ifadeyle işletmenin
gelecekte hayal edilen durumudur.
Şimdi
Piranha Markasının kendi web sitesinde yapmış olduğu vizyon
tanıma bir göz atalım;
--
Vizyon
Nedir?
Vizyon;
geleceğin resmini şimdiden görmektir. Bir başka ifadeyle “bu
günden belli tedbirler alınması halinde gelecekte neyin elde
edileceğini” belirtir.
Vizyonumuz:
Türk
bilişim sektöründe; faaliyette bulunduğu her ürün grubunda,
pazar payı itibariyle ilk üç içersinde yer alan; “akılcı
ve trend teknolojiler” ile“ayırt
edilir Piranha özgün kimliği” ve
“estetik
tasarımın” bir
arada bulunduğu ürünler üreten ulusal bir marka haline
gelebilmek.
--
Misyon;
Bugün ne durumdayız? Ne yapmaktayız, görevimiz nedir? Kim için
yapmaktayız? Nasıl ve neden yapmaktayız? Neden varız? Gelecek
için arzularımız nedir? Kurumumuzun amacına ulaşması nasıl
sağlanacaktır? Sorularının cevabını içermektedir.
Şimdi
Piranha Markasının kendi web sitesinde yapmış olduğu misyon
tanıma bir göz atalım;
--
Misyon
Nedir?
Misyon,
bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak
istediği yer olan vizyona ulaşmakta ki kararlılık ifadesidir, şu
andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür
denebilir.
Misyonumuz:
Piranha,
hayatı kolaylaştırmak veya daha keyif alınır hale getirmek için,
akılcı ve trend teknolojileri kullanarak, hem ihtiyacı karşılayan,
hem de tasarım ve estetik değerleri olan ürünleri “ayırt
edilir Piranha özgün kimliği” ile beraber tüketicilerin
beğenisine sunar.
--
Son
olarak yine Piranha firmasının kendi web sitesinde yayınlamış
olduğu Temel Değerlerimiz başlığına bir bakalım;
--
Temel
Değerler Nedir?
Kurumun
kurumsal ilkeleri ve davranış kuralları ile yönetim biçimini
ifade eden kavramlardır.
Temel
Değerlerimiz:
Piranha;
•
Gergin ama Pozitif bir şirkettir.
• Genç, dinamik ve
yenilikçidir.
• Vizyon sahibidir. Yarını bugünden planlar.
•
Çalışkan, kararlı ve disiplin sahibidir.
• Hızlı karar
alır. Aldığı kararın da daima arkasındadır.
•
Başarısızlığa kesinlikle tahammülü yoktur.
• Amatör
ruhunu ve ilk günkü heyecanını kaybetmeden kurumsallaşmak
ister.
• Müşteri
odaklıdır. Ürettiği her şeyin de sonsuza kadar muhatabıdır.
•
Doğru ürünleri, doğru zamanda ve doğru fiyatta sunmak
karakteristik özelliğidir.
• Piranha farklıdır. Tasarıma
aşıktır. En sıradan ürününde bile mutlaka bir farklılık
vardır. Zaten bu yüzden de tercih sebebidir.
• Sermayesi
kasada değil, koltukta oturan inançlı personelinin tam
kalbindedir.
• Piranha işini ve ülkesini çok sever…
Kıskananlar olsa da çok sevildiği gerçeğini asla değiştirmez!
--
Piranha
markası altında faaliyet gösteren işletmenin tüm açıklamaları
bir yana altı çizli ve kalın olarak işaretlediğim yeri dikkatle
okumanızı istiyorum. Tekrarlamak gerekirse, Müşteri
odaklıdır. Ürettiği her şeyin de sonsuza kadar muhatabıdır.
Burada bahsedilmek istenen müşteri herşeydir ve ürettirdiğimiz
ve piranha logoosunu bastığımız her ürünün her türlü
probleminin arkasındayız demek istiyorlar. En azından ben öyle
anladım. Siz ne anladınız?
Her
şey iyi güzel de Ey piranha! BU açıklamaları yaptım. Bana
sattığınız tablet 11 ayda 5-6 kez arıza yaptı ve servise gitti.
Her defasında şurası arızalı burası arızalı dediniz, üründe
performansın “P'si” yok, ürünü bana geri gönderip garanti
kapsamı içindeki ürün için bizden bu kadar cümlesini hangi
açıklamanız doğrultusunda gerçekleştirdiniz.
Şimdi
piranha yetkililerine şunu sormak istiyorum:
- Sonsuza kadar ürünlerinizin arkasındasınız da sadece yetkili servis konusundaki https://www.sikayetvar.com/firma/detay/piranha sitesinde yer alan müşteri şikayetlerine bile neden cevap yazma zahmetine girmiyorsunuz?
- Müşteri odaklılık sizin için ne ifade ediyor. Yoksa temel değerlerinizde açıkladığınız gibi “Hızlı karar alır. Aldığı kararın da daima arkasındadır.” cümlesini -biz müşteri ile muhatap olmayız diye bir karar alıp, bunun arkasında mı duruyorsunuz?
Sonuç
olarak piranha markalı bir tablet satın aldım. On değil, yüz
değil, bin değil, onbinlerce kez pişman oldum.
İşte
bu sebeplerden dolayı bir daha ömrümün sonuna kadar bedava bile
verseniz üzerinde piranha yazısı gördüğüm hiç bir ürünü
satın almam ve kullanmam. Piranha alacak kişiler de internette
yorumları, forumları ve şikayet sitelerini dikkatle okusunlar ve
kararlarını buna göre versinler.
Elbette
bir gün ülkemizi yönetenler işletmelere yönelik yasal
düzenlemeler yapacaklar ve diğer ülkelerin ürettikleri yarım
yamalak ürünlerin ülkemize girişine engel olacaklardır.
Yorum son derece doğru. Sakın piranha almayın. Alırsanız garantiyi yok sayın. Çünkü her türlü arıza kullanıcı hatası sayılıyor.ürünün arkasında durmuyorlar.Tüketiciyi yolunda kaz olarak görüyorlar. Piranha mı? Asla...
YanıtlaSilYorum son derece doğru. Sakın piranha almayın. Alırsanız garantiyi yok sayın. Çünkü her türlü arıza kullanıcı hatası sayılıyor.ürünün arkasında durmuyorlar.Tüketiciyi yolunda kaz olarak görüyorlar. Piranha mı? Asla...
YanıtlaSil