Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

28 Aralık 2014 Pazar

Piranha marka ürünleri alırken dikkat edin.


Vizyon ve misyon kelimesini sıklıkla duyuyoruz. iyi de bu tanımlar neyi ifade etmektedir? Kısaca bir bakalım.

Vizyon; bir yöneticinin geçmişte ve şimdi düşünülmemiş ya da başarılamamış olan, gelecekte başarılmasını düşündüğü yapılması gerekenlerle ilgili açıkça ifade edilen ve o kişinin kendisine özgü düşünceleridir. Diğer bir ifadeyle işletmenin gelecekte hayal edilen durumudur.

Şimdi Piranha Markasının kendi web sitesinde yapmış olduğu vizyon tanıma bir göz atalım;
--
Vizyon Nedir?
Vizyon; geleceğin resmini şimdiden görmektir. Bir başka ifadeyle “bu günden belli tedbirler alınması halinde gelecekte neyin elde edileceğini” belirtir.
Vizyonumuz:
Türk bilişim sektöründe; faaliyette bulunduğu her ürün grubunda, pazar payı itibariyle ilk üç içersinde yer alan; akılcı ve trend teknolojiler” ileayırt edilir Piranha özgün kimliği” ve estetik tasarımın” bir arada bulunduğu ürünler üreten ulusal bir marka haline gelebilmek.
--

Misyon; Bugün ne durumdayız? Ne yapmaktayız, görevimiz nedir? Kim için yapmaktayız? Nasıl ve neden yapmaktayız? Neden varız? Gelecek için arzularımız nedir? Kurumumuzun amacına ulaşması nasıl sağlanacaktır? Sorularının cevabını içermektedir.

Şimdi Piranha Markasının kendi web sitesinde yapmış olduğu misyon tanıma bir göz atalım;

--
Misyon Nedir?
Misyon, bir işletmenin varlığının temel amacıdır. Gelecekte olmak istediği yer olan vizyona ulaşmakta ki kararlılık ifadesidir, şu andaki durumu, toplumdaki imajı ve yöneticilerin dünya görüşüdür denebilir.
Misyonumuz:
Piranha, hayatı kolaylaştırmak veya daha keyif alınır hale getirmek için, akılcı ve trend teknolojileri kullanarak, hem ihtiyacı karşılayan, hem de tasarım ve estetik değerleri olan ürünleri “ayırt edilir Piranha özgün kimliği” ile beraber tüketicilerin beğenisine sunar.
--
Son olarak yine Piranha firmasının kendi web sitesinde yayınlamış olduğu Temel Değerlerimiz başlığına bir bakalım;



--
Temel Değerler Nedir?
Kurumun kurumsal ilkeleri ve davranış kuralları ile yönetim biçimini ifade eden kavramlardır.


Temel Değerlerimiz:



Piranha;


• Gergin ama Pozitif bir şirkettir.
• Genç, dinamik ve yenilikçidir.
• Vizyon sahibidir. Yarını bugünden planlar.
• Çalışkan, kararlı ve disiplin sahibidir.
• Hızlı karar alır. Aldığı kararın da daima arkasındadır.
• Başarısızlığa kesinlikle tahammülü yoktur.
• Amatör ruhunu ve ilk günkü heyecanını kaybetmeden kurumsallaşmak ister.
Müşteri odaklıdır. Ürettiği her şeyin de sonsuza kadar muhatabıdır.
• Doğru ürünleri, doğru zamanda ve doğru fiyatta sunmak karakteristik özelliğidir.
• Piranha farklıdır. Tasarıma aşıktır. En sıradan ürününde bile mutlaka bir farklılık vardır. Zaten bu yüzden de tercih sebebidir.
• Sermayesi kasada değil, koltukta oturan inançlı personelinin tam kalbindedir.
• Piranha işini ve ülkesini çok sever… Kıskananlar olsa da çok sevildiği gerçeğini asla değiştirmez!

--
Piranha markası altında faaliyet gösteren işletmenin tüm açıklamaları bir yana altı çizli ve kalın olarak işaretlediğim yeri dikkatle okumanızı istiyorum. Tekrarlamak gerekirse, Müşteri odaklıdır. Ürettiği her şeyin de sonsuza kadar muhatabıdır. Burada bahsedilmek istenen müşteri herşeydir ve ürettirdiğimiz ve piranha logoosunu bastığımız her ürünün her türlü probleminin arkasındayız demek istiyorlar. En azından ben öyle anladım. Siz ne anladınız?



Her şey iyi güzel de Ey piranha! BU açıklamaları yaptım. Bana sattığınız tablet 11 ayda 5-6 kez arıza yaptı ve servise gitti. Her defasında şurası arızalı burası arızalı dediniz, üründe performansın “P'si” yok, ürünü bana geri gönderip garanti kapsamı içindeki ürün için bizden bu kadar cümlesini hangi açıklamanız doğrultusunda gerçekleştirdiniz.



Şimdi piranha yetkililerine şunu sormak istiyorum:
  • Sonsuza kadar ürünlerinizin arkasındasınız da sadece yetkili servis konusundaki https://www.sikayetvar.com/firma/detay/piranha sitesinde yer alan müşteri şikayetlerine bile neden cevap yazma zahmetine girmiyorsunuz?
  • Müşteri odaklılık sizin için ne ifade ediyor. Yoksa temel değerlerinizde açıkladığınız gibi “Hızlı karar alır. Aldığı kararın da daima arkasındadır.” cümlesini -biz müşteri ile muhatap olmayız diye bir karar alıp, bunun arkasında mı duruyorsunuz?
Sonuç olarak piranha markalı bir tablet satın aldım. On değil, yüz değil, bin değil, onbinlerce kez pişman oldum.



İşte bu sebeplerden dolayı bir daha ömrümün sonuna kadar bedava bile verseniz üzerinde piranha yazısı gördüğüm hiç bir ürünü satın almam ve kullanmam. Piranha alacak kişiler de internette yorumları, forumları ve şikayet sitelerini dikkatle okusunlar ve kararlarını buna göre versinler.




Elbette bir gün ülkemizi yönetenler işletmelere yönelik yasal düzenlemeler yapacaklar ve diğer ülkelerin ürettikleri yarım yamalak ürünlerin ülkemize girişine engel olacaklardır.

2 yorum:

  1. Yorum son derece doğru. Sakın piranha almayın. Alırsanız garantiyi yok sayın. Çünkü her türlü arıza kullanıcı hatası sayılıyor.ürünün arkasında durmuyorlar.Tüketiciyi yolunda kaz olarak görüyorlar. Piranha mı? Asla...

    YanıtlaSil
  2. Yorum son derece doğru. Sakın piranha almayın. Alırsanız garantiyi yok sayın. Çünkü her türlü arıza kullanıcı hatası sayılıyor.ürünün arkasında durmuyorlar.Tüketiciyi yolunda kaz olarak görüyorlar. Piranha mı? Asla...

    YanıtlaSil

Adbox