Android
bir proje geliştirmesi üzerinde çalışırken bir tablete ihtiyaç
duydum. Çeşitli e – ticaret sitelerini inceledim. Bu işten
ayanlayan bazı arkadaşlarıma sordum. Bana belli başlı markaların
ürünlerini önerdiler. Ancak evde işte ve cepte sürekli internet
dünyasında olduğum için işin kolayına kaçmaya çalıştım.
Çünkü kişisel olarak tablet denen ürüne ihtiyacım yoktu.
Sadece geliştirmeye çalıştığım android uygulamasının
denenmesine yönelik ihtiyaç listesine girdi. Arkadaşlarımın
tavsiyelerini iincelediğim zaman en ucuz olanın fiyatı 700 TL
civarından başlıyordu. Sadece bir deneme için bu kadar bedel
vermenin mantığı yok diye düşündüm ve teknolojiyi yakınan
takip eden biri olarak hayatımın en büyük hatasını yaptım.
Piranha
Quatro Tab 9.7 tablet satın
aldım. http://www.hepsiburada.com sitesi bir indirim yapmış, ürün 299 TL'ye
indirilmiş cazip geldi. Denemeyi yaparım, arada sırada kullanırım
dedim, keşke demez olsaydım.
Ürünün
tesliminde her hangi bir sıkıntı olmadı. İlgili siteye teslimat
konusunda teşekkür ederim. Ürünü aldım ilk problem saatte
başladı. Saati ayarlıyorum 2 saat sonra bakıyorum, saat 4 saat
geriye gelmiş. İkinci problem bataryanın aşırı ısınması ve
tabletin donması, saatlerce hareketsiz kalması. Piranha
Quatro Tab 9.7 tablete sadece basit birkaç uygulama yükledim. Kendi
geliştirdiğim (oldukça basit bir uygulamadır) uygulamanın ilk
versiyonunu yükledim. Cihaz ofsayta düştü. İncelediğimde mevcut
kapasitenin 1GB lık kısmını hiç bir yükleme olmadan kendisinin
kullandığını fark ettim. Uygun bir virüs tarayıcı koyduğumda
2 adet silebildiğim ve 1 adet silmeyi başaramadığım toplamda 3
tehlike ile karşılaştım. Silinmeyenin Piranha'ya bilgi gönderdiği
düşüncesindeyim. Çünkü ilgili firmanın web sitesine
girildiğinde google chrome ile bağlanıldığında sitenin
kendisinde bile güvenlik problemi olduğu görülmektedir. Neyse
konumuz bu değil.
Sonuç
olarak cihazın reklamında belirtilen dört çekirdek maksimum güçü
ben hiç birini göremedim. 11 ayda 5-6 kez teknik servise giden
cihaza teknik servis öyle açıklamalar getirdi ki bunlara inanlınır
gibi değil.
Nasıl
mı?
Bir
seferinde bana dokunamatik ekranın değiştirildiğini belirterek
cihazı geri gönderdiler. Baktım ekran değiştirilmemiş, çünkü
cihaza toplu iğne ile köşesine küçük bir çizik yapmıştım.
İki kez hiç dokunmadan geri gönderdiler. Birebir değişim
demelerine rağmen bunu hiç uygulamadılar. 11 ayda 5-6 kez servise
giden cihaz için sürekli farklı yerlerde arızalar icat ederek
kullanıcı hatası, anaca müşteri memnuniyeti adına ücetsiz
tamir edildi dediler. Kargo parasını (4TL) her defasında bana
ödettiler. 11 aylık cihazın sürekli bozulmasına kullanıcı
hatası dediler. Ürünlerinin arkasında hiç bir zaman durmadılar.
http://www.piranha.com.tr
adresi incelendiğinde vizyon ve misyona hiç uyulmadığı piranha
kullanıcıları tarafından doğrulanacaktır. Şirket adı,
kurucular hakkında bilgiye rastlanmadığı açıkca görülecektir.
Google'da arama yapıldığında yine şirket sahiplerinin kimler
olduğu bulunamayacaktır. Bunun aksine şikayet siteleri ve forumlar
incelendiğinde ise piranha hakkında onlarca, yüzlerce şikayet
varlığı ve bunun yanında şikayetlere duyarsız kalındığı
açık ve net bir biçimde görülecektir. ÖRN:
http//www.sikayetvar.com
Asıl
konuya gelecek olursak; ben bir ürün tercih ederken işletmenin
marka değerini göz önüne alıyorum. İşletmenin arkasındaki
güç, imajı, müşteri memnuniyetine verdiği değer, müşteri
odaklı çalışması ve her şeyden önce kaliteli ürünleri
tüketici ile buluşturması tercih sebeplerim arasında yer alıyor.
Elektronik
eşya alırken eskiden electroworld
firmasını tercih ediyorum. Gerçekten müşteri odaklı ve çözüm
üretenbir firmaydı. Şimdi Bimeks firması burayı satın aldı.
Umarım aynı duyarlılıkla devam ederler. Mağaza tercih ederken
ürün markasından ziyade mağazanın markası ürün satınalımı
için bir güvence oluşturuyor. Başka bir değişle satın aaınan
markadan ziyade satın alınan aracı kurumun güçü, değeri, bakış
açısı ve geri hizmeti önem arz ediyor.
Sonuç
olarak dev elektronik mağazaların müşterilerine ürün sunarken
adi malları, zayıf servis ağına sahip olan firmaları, ürününün
arkasında duramayan firmaların ürünlerini satmaları sadece adi
ürünün markasına değil kendi kurumsal kimliklerine zarar
vereceğini unutmaları gerekir. Forumlar incelendiğinde 1 ay önce
.... mağazasında Piranha aldım, bozuk çıktı. Servisle başbaşa
kaldım gibi cümleleri bol miktarda görmek mümkün. Tüketici
burada ayıplı ürün ithal eden piranha firmasını değil,
elektronik mağaza zincirini direkt olarak suçlamaktadır. Mağaza
zincirleri size soruyorum, ayıplı ürün ithal eden kurumun imajı
sizin imajınızdan daha mı değerli? Piranha gibi firmaların
ayıplı mallarını satarak elde edeceğiniz % ... kar tüketicinin
kandırılmasına değer mi? Uzun vadede siz vereceği zararı
görmezden mi geleceksiniz? Ayılı ürün satışı uzun vadede
kurumsal imajınıza öyle bir zarar verecek ki belki bir daha
toparlama imkanınız olmayacak.
Lütfen
sizin gibi büyük pazarlama ağını elinde bulunduranlar
tüketicinin kandırılmasına aracılık etmeyiniz. Bu ayıplı
malları ithal edenlere ortak olmayınız.
Onların
suçu neden sizin suçunuz olsun? Ayıplı ürün ithal edenlerin
ayıbı kendilerinin olsun. Eğer maddi olanaklarınız sınırlı uygun bir ürün alacaksanız yine de almadan önce şikayet sitelerini ve kullanıcı yorumlarının olduğu forumları incelemenizde yarar var.
Bu konuda lenovo teknik servisine çok teşekkür etmek istiyorum. Bugüne kadar karşılaştığım en iyi ürün ve en iyi teknik servis diyebilir. Bu aralar akılı telefonumu değiştireceğim ve lenovo telefonlarını bekliyor olacağım. Tebrikler. Bu konu ile paylaşımımı daha sonra yapacağım.
Unutmadan hepsiburada yetkililerine de çok teşekkür etmek istiyorum. Piranha servisi ile çözüm bulamadığım ürün iadesi konusunda çok duyarlı davrandılar. Benim derdim çözüldü, ama sitede maalesef hala tüketiciye ayıplı ürün satan ve bunların arkasında durmayan firmanın mallarını satıyorlar. Umarım tekrar sözleşme yenilemezler.
Unutmadan hepsiburada yetkililerine de çok teşekkür etmek istiyorum. Piranha servisi ile çözüm bulamadığım ürün iadesi konusunda çok duyarlı davrandılar. Benim derdim çözüldü, ama sitede maalesef hala tüketiciye ayıplı ürün satan ve bunların arkasında durmayan firmanın mallarını satıyorlar. Umarım tekrar sözleşme yenilemezler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder