Küresel teknoloji devi Xiaomi, merakla beklenen ilk elektrikli aracı Xiaomi SU7'yi duyurdu. Lansmanda Xiaomi Grup Kurucusu, Başkanı ve CEO'su Lei Jun, elektrikli araç teknolojilerine yönelik yenilikleri katılımcılarla paylaştı
Geçtiğimiz günlerde Elektrikli Araç Teknolojileri
Lansmanı'nı gerçekleştiren Xiaomi, E-Motor, Batarya, Xiaomi Kalıp Döküm, Xiaomi
Pilot Otonom Sürüş ve Akıllı Kabin olmak üzere beş temel teknolojisiyle ilgili
yenilikleri duyurdu. Xiaomi, temel teknolojileri daha da geliştirerek otomotiv
sektöründe kullanılanları yeniden şekillendirmeyi hedefliyor.
Xiaomi lansmanda ilk elektrikli aracı olan ve merakla
beklenen Xiaomi SU7'yi tanıttı. Tasarımı, menzili, güvenliği ve diğer
özellikleriyle dikkat çeken ve "tam boyutlu, yüksek performanslı
eko-teknolojik sedan" olarak tanımlanan Xiaomi SU7, performans, ekosistem
ve mobil akıllı dünyanın sınırlarını zorlamayı hedefliyor.
Xiaomi, dünyanın en büyük beş otomotiv üreticisinden biri
olmayı hedefliyor
Akıllı elektrikli araçlar, otomotiv sektörünün tüketici elektroniği ve akıllı ekosistemlerle entegrasyonuna doğru bir eğilim gösteriyor. Tam yığın teknolojilerin entegrasyonu, sektörün gelişimi için gerekli bir adım teşkil ediyor. Lei Jun, Xiaomi elektrikli araçların endüstriyel üretim, akıllı yazılım ve yapay zekayı entegre ederek otomotiv sektörünü tamamen yeniden şekillendireceğini ve teknolojik açıdan önemli bir sıçramaya öncülük edeceğini ifade ediyor.
Xiaomi’nin elektrikli araçları, temel çekirdek
teknolojilerin geliştirilmesinden ve kilit teknoloji sektörlerinde derinlemesine
bağımsız araştırmalardan başlayarak baştan aşağı bir yaklaşım benimsiyor.
"On kat daha fazla yatırım, bilinçli bir şekilde mükemmel bir otomobil
oluşturma" taahhüdüyle Xiaomi elektrikli araç alanında, ilk araştırma ve
geliştirme aşamasında 10 milyar CNY'nin üzerinde yatırım gerçekleştirdi. Ar-Ge
ekibi, hem Çin'de hem de yurtdışında kritik alanlarda 3.400'den fazla mühendis
ve binden fazla teknik uzmandan oluşuyor. Etkinlikte Xiaomi’nin elektrikli
aracının temelini oluşturan beş teknolojinin geliştirilmesine ilişkin çığır
açıcı yenilikler tanıtıldı. E-Motor, Batarya, Xiaomi Kalıp Döküm, Xiaomi Pilot
Otonom Sürüş ve Akıllı Kabin gibi kritik alanlarda Xiaomi’nin kendi
geliştirdiği çeşitli teknolojiler türünün ilk örneği olarak hem yerel hem de
küresel çapta ilklere imza attı. Bu, Xiaomi'nin kuruluşundan bu yana edindiği
13 yıllık kapsamlı teknolojik birikimi ortaya koyuyor.
E-motor
Etkinlikte Xiaomi, bağımsız olarak geliştirdiği ve ürettiği E-motorları olan HyperEngine V6/V6s ve HyperEngine V8s'i sergiledi. Çift Yönlü Tam Yağ Soğutma Teknolojisi, S-şekilli yağ devresi tasarımı ve kademeli silikon çelik laminasyon tasarımı gibi yenilikçi teknolojileri kullanan bu üç e-motor, içten yanmalı motorlar döneminden kalma geleneksel büyük V8 ve V6 güç aktarma organlarının performansına rakip olarak sektörün performans sınırlarını yeni zirvelere taşıyor.
Özellikle, 27.200 rpm maksimum hız, 425kW güç ve 635N-m tepe
torku ile HyperEngine V8s, elektrikli motor alanında küresel bir rekor kırıyor.
HyperEngine V8s, 27.200 rpm'lik sektör standardını aşmak için, 960MPa gerilme
direncine sahip sektörün ilk ultra yüksek dirençli silikon çelik plakasını
kullanıyor. Ana akım sektör ürünleriyle kıyaslandığında iki katın üzerinde bir
dirence sahip olarak ortaya çıkıyor.
Soğutma tasarımı anlamında HyperEngine V8s Çift Yönlü Tam
Yağ Soğutma Teknolojisi ve S şeklinde yağ devresi tasarımına sahip. Statörde,
ısı yayma alanını %100 artıran ve 20°C'ye kadar soğutma etkisi sağlayan çift
çevrimli bir yağ devresi kullanılıyor. Eş zamanlı olarak, rotor bölümü patentli
S-şekilli yağ devresini kullanarak ısı yayma alanını %50 oranında artırıyor ve
30°C'ye kadar soğutma etkisi sağlıyor. Ayrıca, silikon çelik laminasyonları
"basamak benzeri" kademeli bir tasarıma sahip olan statör, etkin ısı
yayma alanını %7 daha genişletiyor.
Şu an geliştirme aşamasında olan HyperEngine V8s'in 2025 yılında seri üretime geçmesi ve Xiaomi elektrikli araçlarda kullanılması planlanıyor.
Xiaomi'nin kendi geliştirdiği HyperEngine V6/V6s
E-motorları, 21.000 rpm'lik sektör lideri dönme hızıyla dünya genelinde en
güçlü seri üretim elektrik motorunu geride bırakıyor. HyperEngine V6 süper
motor 299PS maksimum güce ve 400N-m maksimum torka sahipken, HyperEngine V6s
süper motor 374PS maksimum güce ve 500N-m maksimum torka ulaşıyor.
Batarya
Xiaomi, çığır açan Ters Hücre Teknolojisi, çok yönlü bir elastik ara katman ve aerodinamik bir kablolama sisteminden yararlanarak CTB Entegre Batarya Teknolojisi'ne bağımsız olarak öncülük ediyor. %77,8 gibi etkileyici bir pil entegrasyonu verimliliğine sahip olan bu teknoloji dünya genelinde CTB bataryalar arasında en yüksek verimliliğe ulaşıyor. Ayrıca, %24,4'lük kayda değer bir genel performans artışı ve 17 mm'lik azaltılmış yükseklik sergiliyor. Maksimum batarya kapasitesi 150 kWh'ye ulaşan CLTC'nin teorik şarj menzili 1200 km'yi aşıyor.
Xiaomi, uzun menzilli seyahatler sırasında istikrarlı
performans sağlamak için sektör lideri güvenlik tasarım standartlarını
kullanıyor. Aşağı yönlü basınç tahliye valfi, olağanüstü durumlarda enerjiyi
hızla serbest bırakarak yolcu kabini güvenliğini en üst düzeye çıkarıyor. 14
katmanlı sağlam fiziksel koruma sistemi, üç katmanlı üst destek, üç katmanlı
yan koruma ve sekiz katmanlı alt koruma içeriyor.
Isı dağıtımı açısından, çift taraflı bir su soğutma çözümü, batarya hücrelerinin her iki uzun tarafında ısı dağıtma plakaları uygulayarak sektör ortalamasının dört katı 7,8m²'lik bir soğutma alanı elde ediyor. Batarya hücrelerinin yan taraflarında 1000°C'ye kadar sıcaklıklara dayanabilen 165 adet aerojel yalıtım malzemesi bulunuyor.
En yüksek işlevsel güvenlik seviyesi olan ASIL-D'ye sahip
Xiaomi elektrikli araçlar, yine Xiaomi tarafından geliştirilen bir Batarya
Yönetim Sistemi'ne (BMS) sahip. Bu batarya yönetim sistemi, üç bağımsız termal
kaçak izleyici ve alarmın yanı sıra günün her saati çalışan bir erken uyarı
sistemi içeriyor. Sektör lideri güvenilirliğe sahip her bir Xiaomi bataryası,
1050'den fazla güvenlik doğrulaması ve uluslararası dayanıklılık testi
standardının 96 katı süre dahil olmak üzere en sıkı batarya güvenlik testlerinden
geçiriliyor.
Xiaomi Kalıp Döküm Teknolojisi
Xiaomi, kendi geliştirdiği kalıp döküm teknolojisi Xiaomi Die-Casting T9100 kümesi ve tescilli kalıp döküm alaşım malzemesi Xiaomi Titans Metal'i tanıtarak, hem büyük kalıp döküm hem de malzeme konusunda aynı anda kendi araştırmalarını yapan Çin’deki tek yerli otomobil üreticisi oldu.
Xiaomi Die-Casting T9100, toplam ağırlığı 1050t ve kilitleme
kuvveti 9100t'a ulaşan 840m²'lik bir alanı kapsıyor. Xiaomi, tek tek parçaların
denetimlerini 2 saniye içinde tamamlayabilen ve manuel denetimden on kat daha
yüksek bir verimlilik sunan bir kalıp modeli kalite değerlendirme sistemi de
geliştirdi. Bu kümenin uygulanması, 72 bileşeni bir araya getiren, kaynaklı
bağlantıları 840 oranında azaltan, toplam araç ağırlığını %17 azaltan ve üretim
saatlerini %45 oranında önemli ölçüde kısaltan arka alt gövde ile elektrikli
araç üretiminde kayda değer bir başarı sağlıyor.
Malzeme araştırma ve geliştirme alanında Xiaomi, yüksek
mukavemetli, yüksek esnekliğe sahip, ısıl işlem görmüş bir kalıp döküm
malzemesi olan Xiaomi Titans Metal'i geliştirdi. Xiaomi'nin kendi geliştirdiği
"Çoklu Malzeme Performans Simülasyon Sistemi", 10,16 milyon olasılık
arasından en uygun alaşım formülünü seçerek güç, sağlamlık ve dengenin mükemmel
bir kombinasyonunu sağlıyor.
Sektör, kalıp döküm kenetleme basıncının tonajına odaklanırken, Xiaomi istikrarlı bir şekilde tam yığın kendi kendini araştıran bir yöntem kullanıyor. Malzeme ve ekipman kümelerinden bitmiş dökümlere kadar Xiaomi, büyük kalıp döküm endüstriyel zincirinin neredeyse tüm yönlerini tamamlamış durumda.
Xiaomi Pilot Otonom Sürüş
Xiaomi, otomotiv ve tüketici elektroniği sektörlerinin
akıllı ekosistemlerle entegrasyonunu sağlayan küresel bir teknoloji lideri
olarak akıllı yazılım alanındaki benzersiz avantajlarının tümünü kullanıyor.
Şirket, otonom sürüşü bir sonraki aşamaya taşıyan Adaptive BEV, Road-Mapping
Foundational Model ve Super-Res Occupancy Network teknolojileriyle sektöre
öncülük ediyor.
Adaptive BEV Teknolojisi, senaryoya göre farklı algılama
algoritmalarını devreye sokan sektör lideri bir inovasyon olarak öne çıkıyor.
Algılama alanı minimum 5 cm ve maksimum 20 cm olup, tanıma aralığı 5 cm'den 250
m'ye kadar çıkabiliyor. Bu teknoloji şehir içi kullanımda daha geniş
görünürlük, yüksek hızda daha uzak görüş ve park ederken daha fazla hassasiyet
sağlıyor.
Road-Mapping Foundational Model teknolojisi, yol koşullarını
algılamaya yönelik geleneksel yöntemlerde devrim yaratıyor. Model, yol koşullarını
gerçek zamanlı olarak algılayıp akıllı bir şekilde daha uygun bir sürüş
güzergahına geçirmekle kalmıyor, aynı zamanda karmaşık kavşak senaryolarından
ve deneyimli sürücü alışkanlıklarından öğrendiği bilgiler sayesinde yüksek
çözünürlüklü haritalara ihtiyaç duymadan karmaşık kavşaklarda sorunsuz bir
şekilde seyredebiliyor.
Engel tanıma açısından, Xiaomi'nin Super-Res Occupancy Network Teknolojisi, düzensiz engelleri kategori sınırlaması olmaksızın tanımayı başarıyor. Engelleri bloklar olarak yorumlayan geleneksel ağlarla karşılaştırıldığında, Xiaomi'nin yenilikçi vektör algoritması tüm görünür nesneleri sürekli kavisli yüzeyler olarak simüle ediyor. Bu, tanıma doğruluğunu 0,1 m'ye kadar iyileştiriyor. Ayrıca, Xiaomi'nin kendi geliştirdiği tek tıklamayla gürültü azaltma özelliği, yağmur ve karın tanıma üzerindeki etkisini ortadan kaldırarak yanlış tanımlama olasılığını önemli ölçüde azaltıyor.
Xiaomi, Road-Mapping Foundational Model teknolojisine ek
olarak, otomatik park için dünyanın ilk üretime hazır "Uçtan Uca Algılama
ve Karar Verme Yapay Zeka Modelini" de kendi bünyesinde geliştirdi. Bu
model, asansör içeren park tesisleri gibi zorlu senaryolarda park ederken
gerçek zamanlı gözlem ve dinamik ayarlamalara olanak tanıyor.
Donanım açısından sistem, 508TOPS birleşik hesaplama gücüne
sahip iki NVIDIA Orin yüksek performanslı çip dahil olmak üzere en üst düzey
yapılandırmaları bünyesinde barındırıyor. Algılama donanımı, Xiaomi SU7 Max
modelinde bir LiDAR, on bir yüksek çözünürlüklü kamera, üç milimetre dalga
radarı ve on iki ultrasonik radar içeriyor. Xiaomi'nin akıllı Otonom Sürüş
sistemi, en üst düzey yapılandırmalar ve tam yığın şirket içi araştırmalarla
2024 yılına kadar sektörün en üst kademesine katılmaya hazırlanıyor.
Akıllı Kabin
Xiaomi EV Smart Cabin, "insan merkezli" bir etkileşim mimarisini benimsiyor ve 16,1 inç 3K merkezi konsol, 56 inç HUD ekran, 7,1 inç döner gösterge paneli ve iki tablet cihazın monte edilmesine olanak tanıyan iki koltuk arkası uzatma yuvası içeriyor. Snapdragon 8295 araç içi çip ile donatılan araç, 30 TOPS'a kadar yapay zeka hesaplama gücüne sahip ve beş farklı ekranın birbirine bağlanmasıyla en üst düzeyde etkileşimli bir deneyim sağlıyor.
Xiaomi Smart Cabin’in interaktif deneyimi tabletlere benzer ve kullanıcıların bir öğrenme eğrisine ihtiyaç duymadan hızla adapte olmalarını sağlıyor. Sistem, kapı kilidi açıldıktan sonra araç işletim sisteminin 1,49 saniye gibi kısa bir sürede başlatılmasıyla son derece sorunsuz bir şekilde çalışıyor. Ayrıca, akıllı telefonlar ve elektrikli araç arasında kesintisiz karşılıklı cihaz bağlantısı sunuyor. Örneğin, araca telefonla binildiğinde konsolda otomatik olarak bir simge görüntüleniyor ve tek bir dokunuşla telefonun arayüzüne kolayca erişilebiliyor.
Araç içi işletim sistemi, 5000'den fazla uygulamaya kademeli
adaptasyon ile tüm Xiaomi tablet uygulama ekosistemi dahil olmak üzere ana akım
uygulamaları sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Akıllı telefon uygulamaları
araç konsoluna rahatça sabitlenerek anında araç içi uygulamalara
dönüştürülebiliyor. Donanım entegrasyonu açısından Xiaomi SU7, araçla zahmetsiz
entegrasyon için 1000'den fazla Xiaomi akıllı ev cihazını destekleyerek
otomatik keşif, şifresiz erişim ve otomasyon senaryoları kurma olanağı sağlıyor
ve güçlü bir CarIoT ekosistemi oluşturuyor. Aracın iç kısmında ayrıca, çok
çeşitli cihazlara yönelik tak ve çalıştır işlevselliğini destekleyen özel
pin-point genişletme bağlantıları bulunuyor. Xiaomi’nin elektrikli aracı
kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak için CarPlay'in yanı sıra iPad ve iPad
aksesuarlarının montajını ve arka uzatma montaj noktasına yönelik uygulamaları
destekliyor.
"Teknoloji x Ekosistem" elektrikli araçların akıllı mobil alanlara doğru evrimine öncülük ediyor
Lei Jun etkinlikte gerçekleştirdiği sunumda aynı zamanda Xiaomi'nin otomotiv alanındaki "otomotiv dünyasının yeni çağında estetik, sürüş keyfi yüksek, konforlu, akıllı ve güvenli rüya gibi bir otomobil üretmek" hedefini de paylaştı.
Teknoloji, deneyim ve estetiğin özünü temsil eden bu rüya
gibi otomobil, yani Xiaomi SU7, "tam boyutlu yüksek performanslı
eko-teknolojik sedan" olarak konumlandırılıyor ve yüksek performans,
eko-teknolojik yetenekler ve kapsamlı bir mobil akıllı dünya deneyimi elde
etmeyi amaçlıyor.
Xiaomi SU7, en son teknoloji ve gelişmiş sürüş deneyimleri
ile performansın zirvesi olarak ortaya çıkıyor. Xiaomi tarafından geliştirilen
elektrikli motoru HyperEngine, CTB Entegre Batarya Teknolojisi ve Xiaomi
Die-Casting T9100 kalıp döküm kümesinden üretilen gövde yapısı gibi bir dizi
teknolojik yenilikle Xiaomi SU7 Max, sıfırdan yüz kilometre hıza yalnızca 2,78
saniyede ulaşıyor. Bu sayede "2 saniyenin altındaki süper otomobil"
kulübüne sağlam bir şekilde giriş yapan araç, saatte maksimum 265 km hıza ulaşabiliyor.
Xiaomi SU7 ayrıca gerçek anlamda çok yönlü bir performans
sergiliyor. Tamamen kendi geliştirdiği Xiaomi Akıllı Şasi (Xiaomi Smart
Chassis) kontrol algoritması Akıllı Çok Boyutlu Algılama ve Genel Senkronize
Kontrol olmak üzere iki önemli özellik içeriyor. Bu, tüm senaryolarda
milisaniye düzeyinde uyarlanabilir dinamik şasi kontrolüne olanak tanıyarak
neredeyse "tümseksiz" bir sürüş deneyimi sunarken istikrarlı bir yol
tutuş deneyimi sunuyor.
Daha da önemlisi, Xiaomi SU7, uygulamaları, donanımları ve
üçüncü taraf CarIoT ekosistemlerini entegre ederek benzeri görülmemiş bir
akıllı mobil alan deneyimi sağlayan üç büyük ekosistem desteğini içeriyor.
Standartlaştırılmış arayüzler, kapsamlı iletişim protokolü standartları ve
mevcut cihazlar için basit iyileştirme çözümleri aracılığıyla üçüncü taraflar
CarIoT ekosistemine eksiksiz bir şekilde erişebiliyor.
Lei Jun ayrıca, akıllı elektrikli araçların ulaşacağı nihai
noktanın, sürüşün sezgisel hale geldiği, teknolojik atılımların ve kullanıcı
ihtiyaçları ile araçlarının kusursuz entegrasyonunun birleşimi olduğunu ifade
etti.
"İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemi tamamlanıyor
Bu yılın Ekim ayı sonunda Xiaomi, "Akıllı Telefon x
AIoT" ekosisteminden "İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemine
geçiş yaparak grup stratejisini kapsamlı bir şekilde yenilediğini duyurdu ve
otomobiller Xiaomi'nin stratejik odağının önemli bir bileşeni haline geldi.
"İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemi, donanım
cihazlarının sorunsuz bir şekilde bağlanmasını, gerçek zamanlı koordinasyonu ve
endüstri ortakları arasında iş birliğini kolaylaştıran, insanları, otomobilleri
ve evleri içeren senaryoların kapsamlı bir entegrasyonunu oluşturuyor. Lei Jun,
etkinlikte elektrikli otomobilin de eklenmesiyle "İnsan x Otomobil x
Ev" akıllı ekosisteminin resmen tamamlandığını açıkladı.
Ekosistem, ekosistem dahilindeki bireyler, cihazlar ve
akıllı hizmetler arasında karşılıklı iş birliği ve gelişim sağlıyor.
HyperConnect cihazlar arası bağlantı özelliğinden yararlanan Xiaomi HyperOS,
Xiaomi elektrikli araçlar dahil olmak üzere 200'den fazla ürün kategorisini
sorunsuz bir şekilde entegre ediyor. Ekosistem kapsamı, kullanıcıların günlük
senaryolarının %95'inden fazlasına uzanarak bilginin her bireye ayrıntılı bir
şekilde hizmet etmesini sağlıyor. Eş zamanlı olarak, yapay zeka ile
güçlendirilen Xiaomi HyperMind, akıllı muhakeme için merkez görevi görüyor ve
otomatik, proaktif çözümler sunarak kullanımı algılayıp öğrenebiliyor.
Ayrıca, "İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosistemi,
açık bir platform sağlayarak ürünler, teknolojiler ve sektörler genelinde
karşılıklı destek sağlıyor. Xiaomi, "temel teknolojilerde sürekli Ar-Ge,
sürekli ve uzun vadeli yatırım" ilkesine bağlı kalıyor. Geçtiğimiz 13 yıl
içinde Xiaomi, kendisini stratejik önem taşıyan 12 teknoloji alanında ve 99
sektörde konumlandırdı. "Yazılım ve donanımın daha fazla entegrasyonu ve
yapay zeka kapasitesinden tam olarak yararlanma" ilkesiyle hareket eden
Xiaomi, ürün araştırma ve geliştirmenin yanı sıra üretimi de sürekli olarak
güçlendiren bir "bütünleşik teknoloji yığını" geliştirdi.
Aynı zamanda Xiaomi, tüm sektörün tam potansiyelinden
yararlanmak için geliştiriciler, tedarik zinciri ve üretim dahil olmak üzere
sektör paydaşlarıyla iş birliği yaparak Xiaomi HyperOS'u daha açık bir platform
haline getiriyor ve "İnsan x Otomobil x Ev" ekosisteminin çok sayıda
olasılığı mümkün kılabilecek şekilde daha kapsayıcı ve insan merkezli bir hale
gelmesini sağlıyor.
Lei Jun etkinlikte, Xiaomi'nin otomotiv sektörüne girişinin
önemli bir sıçramaya işaret ettiğinin altını çizdi. Bu, şirketin temel çekirdek
teknolojilere uzun vadeli bağlılığını, kapsamlı yatırımlarını, modern
endüstriyel akıllı üretim yetenekleri için bir olgunlaşma anını ve en önemlisi
"İnsan x Otomobil x Ev" akıllı ekosisteminin tamamlanmasında çok
önemli bir adımı temsil ediyor. Lei Jun, "Otomotiv sektörüne girişimiz Xiaomi
açısından yeni bir başlangıcı ifade ediyor. İnanıyorum ki bir gün Xiaomi'nin
elektrikli araçları dünyanın dört bir yanındaki yollarda tanıdık bir manzaraya
dönüşecek" ifadelerini kullanıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder