Avea logosunu değiştirdi. 21 Haziran 2013 tarihi ile değişen logo “Hayat değişir Avea’yla” medyada boy göstermeye başladı.
Logo; marka imajının en önemli görsel temsilcisi ise işletme
neden logo değiştirir ile başlayalım?
Çeşitli kaynaklarda sıralanan maddeler şöyle:
Yeni bir kimlik oluşturma çalışmaları
Yeni bir kimlik oluşturma çalışmaları
Mevcut yönetimin kurumsal yönelim, kültür ve pazarlama stratejisindeki değişikliği belirtmek istemesi
Marka adının değişmesi ile birlikte kimlik değişimini yansıtma ihtiyacı
Mevcut sembol çeşitli nedenlerle tartışmaya yol açabilecek hale gelme durumu söz konusu olabilir
Mevcut sembol, mana ve içerik açısından zamanın gerisinde kalmış, yani demode olmuş olabilir
Marka tasarımı demode olmuş olabilir.
Mevcut sembol, akılda kalıcılık konusunda yetersiz kalması
Yasal bir gereklilik ile değişime gidilmesi
İşletme el değiştirmiş ancak marka korunmuş olabilir
İşletme bir birleşme geçirmiş veya farklılaşmış olabilir.
Algılardaki imajın marka değerini düşürmesi, bundan kurtulma çabası
Hayat gerçekten bir logo ile değişir mi? Bakalım Avea’yla
hayatın nasıl değiştiğini keşfedelim!
Ürün satın alırken benim için önemli kriterlerden bir tanesi
de logosunun, ambalajının ve bende bıraktığı duygusal izlenim çok ama çok önemli.
Diğer belirgin bir kriterimde arkadaş, eş ve dost tavsiyesi. Son dönemde ise
forumlardaki yorumları, şikayet sitelerini inceleyerek bir kanaat sahibi olmaya
çalışıyorum. Bunların hepsi birbirini tamamlayan unsurlar. Başka bir
kullanıcının yorumları objektif sınırlar içerisinde kalmak koşulu ile ürünü
yeni alacaklar için yol gösterici olmaktadır.
Neden Sürekli Ah Avea vah Avea yazıyorum diye bir yazı kaleme almış ve bu yazıyı
yazma sebebimi daha önce açıklamıştım. Şurası kesin ki, benim Avea ile hayatım
değişti. Bir şirket düşünki yıllardır aynı sektörde faaliyet göstermiş, birçok dolandırıcılık
vakası yaşamış ve bunlara tedbirler getirmiş. Artık cep telefonunuza şifre
gelmeden müşteri temsilcisi bile herhangi bir işlem gerçekleştiremiyor. Yani logo
değişince insan algıları değişmez. Logo değişimi ile beklentiler yükselir.
Benim için ise en önemli unsur sadece ambalajın değişmesi
değil, ürünün dolayısıyla hizmet anlayışının da değişmesidir. Her firmada bazı
yanlış anlaşılmalar olabilir. Turkcell ile itilaflı bir durum yaşadım.
Araştırmalarını yaptılar. Sonra tamam, siz haklıymışsınız dediler ve sorun çözüldü.
Avea ne yaptı? 22 gün boyunca bana anamdan emdiğim sütü
burnumdan getirdiler. İşletme içi güvenlik önlemlerini almadıkları gibi 10-11
yıllık faturalı hat sahibi olan müşterilerini (ben) hırsız olarak gördüler. 22
günün sonrasında tamam siz yapmamışsınız dediler ama ne yazar.
Logo değişse ne, değişmese ne… Avea benim hayatımı değiştirdi…
Ben de benimkini.
Ah Avea vah Avea
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder