Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

12 Kasım 2012 Pazartesi

Profesyonel Twitter Kullanma

İnsanlığın gelişimimin en son evresi bilgi topludur. Birçok kişi geçimini veri işleyerek kazanmaktadır. Bilgi toplumunun sosyalleşmesi de her ne kadar savunmasam da sanal ortamda gerçekleşmektedir. Bu sosyalleşme “sosyal medya” olarak adlandırılıyor. Bu yazımızın konusu sosyal medyanın popülerlerinden Twitter ile ilgili… Twitter’in birincil kuralı olarak “Takip et, takip edil” desek hata yapmamış oluruz. Bana göre Twitter’in şanslıları her alandaki ünlüler, başka bir değişle sanatçılar, yazarlar, siyasetçiler vb. (Not: Burada unutulmaması gerekir ki diğer sosyal paylaşım sitelerinde olduğu gibi ünlüler adına açılan çokça sahte profil burada da mevcut.) Dolayısıyla ünlü ve popüler biri değilseniz, Twitter’de tek başınasınız demek hiç de yanlış olmayacaktır. Bunu aşamanın en kolay yönlerinden biri ne kadar çok kişiyi takip ederseniz o kadar çok takip edilirsiniz sonucuna ulaşabiliriz. Twitter’in, ana omurgasını “Tweet’ler” oluşturmaktadır. Bu daha çok “tweet atmak” şeklinde ifade edilmektedir. Kişiler için Twitter’in kullanılmasını ve takip etmeyi kolaylaştırmak, başka bir değişle tweet’lerin bir arada gruplandırılmasını sağlamak için sistemde “hashtag’ler - #” kullanılır. Hashtag’ler yanında bir tür kelimelerin analizini tutan trending söz konusudur. Bu da şu manaya gelmektedir. Belli bir kelime o hafta içerisinde ne kadar çok kişi tarafından tweet edilirse, o haftanın popüler (trending) kelimesi unvanının sahibi olur. Örneklemek gerekirse; 2011 yılı Uşak ili tanıtım yılıydı. Bu konu için bir hastagh hazırlanması gerekli. “#Usak2011” seçilir ve herkese bu hastagh’i kullanmaları söylenir. Dolayısıyla Uşak Tanıtım Günleri ile ilgili tüm tweetleri okumak isteyenler bu hastagh yardımı ile tüm tweetlere ulaşabilirler. Tweetlerinizi ne kadar çok kişi retweet ederse o kişinin takipçileri de sizin retweetinizi görecektir. Attığınız tweetin çok kişi tarafından görüntülenmesinin bir diğer noktası da tweet içeriğinin ilgi çekici olmasında gizlidir. İlginç ve ilgi çekici, gündemi yakalayanların şansı her zaman daha yüksektir. Yani tweetlerinizi düşünerek oluşturmanızda yarar var. Kullanıcı açısından sosyal medya: Sosyal medyanın iki önemli kullanıcı kitlesi bulunmaktadır. Bunlardan ilki normal kullanıcılar, diğeri de sosyal medyayı pazarlama stratejisi ile kullanan şirketler, marka sahipleri ve marka olan kişiler. Eğer; sosyal medyanın sadece küçük bir ayağı olan twitter’ı önceden planlanmış şekilde gerçekleştirmezseniz şirketinize ve markanıza bir değer katmayacaktır. Halk arasında çok biline bir sözle örnek verecek olursak; “ne iş olsa yaparım” ya da “her telden çalarım” gibi yaklaşımlar size bir şey katmayacak ve havanda su dövmekten öteye gitmeyecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox