Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

16 Kasım 2023 Perşembe

 


Neden sokaklarda yaşıyorsunuz?

Sokaklarda yaşama nedenimin bağımsızlık dürtüsü olduğunu sananlar büyük bir yanılgı içinde. Ebeveynlerimin sokak kedisi olması, beni sokakta gören onca insandan hiçbirinin beni sahiplenmemesi sokak kedisi olmamadaki en büyük nedendir.

 

Sokak kedileri genellikle insanlarla temastan kaçınıyor. Bir sebebi var mı? Sen de gizlenmeyi tercih edenlerden misiniz?

Evet, genellikle uzak durmayı tercih ederim. Etkileşime girmek bazen faydalı olabileceği gibi çoğu zaman kötü sonla biter. Bir insan size iyi davranır, siz de diğer insanlar da iyi davranacak, mama verecek, su verecek hatta başınızı sevecek diye düşünürsünüz ama size tekme atarlar, asit atarlar, patilerimizi keserler, gözlerimizi oyarlar,  yaparlar da yaparlar. Bu yüzden genellikle temastan kaçınmak yaşam süresimizi arttırır.

 

Sokakta yaşamanın zorluklarının tahmin etmek zor değil. Günlük ihtiyaçlarınızı nasıl karşılıyorsunuz?

Sokakta yaşamanın en zor yönlerinden ilki yiyecek bulma. Bunu temiz su ihtiyacı, barınma için güvenli doğal sığınak bulma, vb. takip ediyor. Günlük yiyecek ihtiyacımızın bir bölümünü bizi seven insanlar karşılıyor. Bu insanlar gece gündüz, sıcak soğuk ayırımı yapmadan bütçeleri oranında karnımızı doyurmaya çalışıyorlar. Bunlara erişemeyenler çöplüklerden, fare ve kuş avlayarak hayatlarına devam etmeye çalışıyorlar. Yalnız temiz su yiyecek kadar önemli.

 

Sokak kedilerinin evcil hayatı seçmeyip, sokaklarda yaşamayı tercih ettikleri yönünde bir inanç söz konusu. Siz bu konuda ne diyorsunuz?

İnsan olsun hayvan olsun bilinmeyenden korkulur. Şahsen ben isteyerek sokak kedisi olmadım. Evine alan vardı da ben mi o evde yaşamadım. Elbette sıcak bir ev bizim gibi kediler için ideal ortam sunuyor. Tüm imkanlar seferber ediliyor. Bize de insan ile mutluluğu paylaşmak kalıyor. Hangi kedi istemez ki evde yaşamayı? Bazı kediler var ki onlar hibrit bir yaşam seviyorlar. Bizi evinize alırsanız hayatın yeni başladığını göreceksiniz. Başka bir değişle yaşadığınızın farkına varacaksınız.

 

Sokak kedisi evde yapabilir mi?

Kesinlikle evet. Sokak kedileri eve uyum sağlayabilirler. Bu süreç kedinin bireysel özellik ve karakterine göre zaman alsa da sabırlı ve özenli bir bakımla ev ortamına alışmayacak bir kedi tanımıyorum. Bir ara birlikte takıldığım Basri ile Füsun vardı. İki kadın geldi onları aldı. Şu alt sokaktalar. Ara ara görüyorum. Tüyleri parlamış, Basri iki katım olmuş falan filan. Yani inanılmaz bir hızla alışıyorlar. Evlat edinin yani… Sıkıntı yok.

 

Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?

En son eklemek istediğim birçok insan sokakta bizi görüyor. Ancak bir ihtiyacımız var mı diye düşünmüyorlar. Halbuki biz size bakıyorsak ya mamaya, ya suya ya da sevgiye ihtiyacımız olduğu içindir. Bize verebileceğiniz küçük harcamalar sizi fakirleştirmez, kalbinizi zenginleştirir. Birine yardım etmiş olma olgusu size mutluluk verir ve yüzünüzün gülümsemenize neden olur. Sokak kedileri olarak insanlardan beklentimiz “nasıl olsa birileri mama ve su veriyordur” düşüncesinden sıyrılmalarıdır. Çoğunluk böyle düşündüğün dolayı genellikle aç kalıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox