Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

30 Ekim 2023 Pazartesi

Yolların Yakışıklısı Chery Tiggo 7 pro




Merhaba arkadaşlar, bugün sizlere 2023 model Chery Tiggo 7 Pro Luxury model otomobilimden bahsetmek istiyorum. Bu aracı yaklaşık bir ay önce aldım ve şimdiye kadar çok memnun kaldım. Hem tasarımı hem de performansı açısından beklentilerimi karşıladı. Şimdi size aracın genel özelliklerinin yanında, günlük kullanımda dikkatimi çeken bazı noktalardan da bahsedeceğim.




Öncelikle aracın dış tasarımına değinelim. Bu araç gerçekten çok şık ve modern bir görünüme sahip. Ön farları, ızgarası, tamponu ve kaputu çok sportif ve agresif bir hava katmış. Arka kısımda da LED stop lambaları, bagaj kapağı ve egzoz çıkışları çok hoş duruyor. Aracın boyutları da oldukça büyük, uzunluğu 4.5 metre, genişliği 1.8 metre ve yüksekliği 1.7 metre. Bagaj hacmi de 475 litre ile oldukça geniş. Ben renk olarak beyazı tercih ettim ama kırmızı, mavi, gri ve siyah renk seçenekleri de mevcut.






Aracın iç tasarımına gelince, burada da çok kaliteli ve konforlu bir ortam var. Koltuklar deri kaplı ve elektrikli ayarlanabiliyor. Ön koltuklarda ısıtma ve soğutma fonksiyonu da var. Direksiyon da deri kaplı ve ısıtmalı. Ayrıca direksiyonda ses, hız sabitleyici, telefon ve yol bilgisayarı kontrolleri bulunuyor. Gösterge paneli dijital ve renkli, sürücüye gerekli tüm bilgileri sunuyor. Orta konsolda ise 10.25 inçlik dokunmatik ekran var. Buradan multimedya sistemi, navigasyon, klima, araç ayarları ve geri görüş kamerası gibi fonksiyonları kontrol edebiliyorsunuz. Ses sistemi de Harman Kardon marka ve çok kaliteli bir ses sunuyor.




Aracın motoru ise 1.5 litrelik turbo beslemeli bir benzinli motor. Bu motor 156 beygir güç ve 230 Nm tork üretiyor. Şanzıman ise 7 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman. Bu kombinasyon ile araç hem yakıt tasarrufu hem de performans açısından iyi sonuçlar veriyor. Benim şehir içi yakıt tüketimim ortalama 9 litre civarında oldu. Şehir dışında ise bu rakam 6 litreye kadar düşebiliyor. Performans olarak da araç 0-100 km/s hızlanmasını 9 saniyede tamamlıyor ve maksimum 180 km/s hıza çıkabiliyor.




Aracın sürüş dinamikleri de oldukça iyi. Direksiyon tepkileri, süspansiyon sistemi, frenler ve yol tutuşu gayet başarılı. Aracın sürüş modları da var: Eco, Normal, Sport ve Snow. Bu modlara göre aracın gaz tepkisi, şanzıman geçişleri ve direksiyon sertliği değişiyor. Ben genellikle Normal modda kullanıyorum ama arada Sport modda da keyifli bir sürüş yapabiliyorum.




Aracın güvenlik donanımı da oldukça zengin. Aracın ABS, EBD, ESP, ASR gibi standart güvenlik sistemlerinin yanında, şerit takip sistemi, kör nokta uyarısı, çarpışma önleme sistemi, adaptif hız sabitleyici, yorgunluk uyarısı gibi ileri güvenlik sistemleri de var. Ayrıca araçta 6 hava yastığı, lastik basınç sensörü, yokuş kalkış desteği, elektrikli park freni gibi özellikler de mevcut.




Sonuç olarak, bu araç benim için çok iyi bir tercih oldu. Hem fiyatı hem de donanımı açısından rakiplerine göre çok avantajlı bir araç. Hem ailem hem de kendim için çok konforlu, güvenli ve keyifli bir sürüş sunuyor. Eğer siz de bu segmentte bir araç arıyorsanız, Chery Tiggo 7 Pro Luxury modelini mutlaka incelemenizi tavsiye ederim. Umarım bu yazım sizlere faydalı olmuştur. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere, hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox