Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

30 Aralık 2019 Pazartesi

İzinsiz gelen SMS'lerdeki B Kodu



SMS'ler için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'dan (BTK) 4 Haneli Kod Uygulaması



Günlük hayatta telefonlar artık vazgeçilmezimiz. Tüm iletişimimizi, iş ve sosyal yaşantımızı bu telefonlarda yaşıyor ve yönetiyoruz. Cep telefonumuz ile her şey elimizin altında. Eğer, telefonumuzu bir gün evde unuttuğumuzu düşünecek olursak acaba kaç kişi evine dönüp telefonunu alır ya da kaç kişi mesai bitimini iple çeker.



Telefonlar üreticileri ve uygulama yapanların yoğun çalışmaları neticesinde telefonlar giderek akıllanıyor. Global şirketler başta olmak üzere tüm üreticiler, büyük satıcılar da tüketicileri daha yakından tanımak, tüketim alışkanlıkları bilerek üretimlerini buna göre ayarlamak istiyorlar. Bu yüzden de sürekli bizim isteğimiz dışında SMS'ler gönderiyorlar. Kurumsal firmalar bu konuda biraz daha dikkatli davranıyorlar. En azından izin isteme nezaketinde bulunuyorlar. Kurumsal olmayan ya da kendini akıllı sanan bazı işletmeler de ya izin almadan ya da başka bir şeyin içerisinde izini onaylatıp sürekli SMS gönderiyorlar. Dolandırıcıları hiç saymıyorum.



Konu açılmışken iki örnek vermek istiyorum. İlki internet bağlantısı satmak isteyenlerle ilgili. Telefon numaram talebim üzerine operatör tarafından gizlenmiş olmasına rağmen günde ortalama iki kez telefon ile aranmaktayım. Neymiş efendim:
  • İnternet bağlantımızın son günüymüş, yenileme için 85 tuşla
  • Evinizde internet yoksa hemen bağlayalım 18 tuşla
  • Kampanya var,yarı fiyat için kredi kartı bilgilerini .... gönder
  • Alt yapı mı yok, önemli değil sen parayı öde, biz bağlantı yaparız

Eh be sayın gerçek ve dolandırıcı firmalar, size bazı sorularım var:
  1. Benim telefon numarama nereden ulaştınız? Operatör mü size sattı? 
  2. Benim sokağımda internet alt yapısı yok. Nasıl oluyor da internet bağlantımın son günü olabiliyor?
  3. Falan filan

Neyse SMS konusuna dönelim. Muhtemelen kurumsal olmayan bir işletmeciden internet üzerinden alışveriş yaptınız mı ya bunlar ya da operatörler ya da operatörlerde çalışan personel bizim telefon numaralarını birilerine satıyorlar. Diğer alternatifler arasında bizim internette doldurduğumuz formlar. Örnek:


Bundan iki ay önce "gizli müşteri" üzerine birkaç araştırma yaptım. Sistem nedir, hangi ihtiyaçtan doğdu vs. vs. iyice algılama adına internette bir kaç form doldurdum. Bakalım firmalar geri dönüş yapıyorlar mı? Sonuç olarak bugüne kadar dönüş yapan olmadı. Ama ben izinsiz SMS'lerden başımı alamadım. SMS'ler düzgün bir şey olsa iyi. Ayda 25 bin kazanmak ister misin? ....ajans.com'u tıkla... Girdim baktım. Beyaz kadın ticareti yapan siteler... İnternet sitelerinde verdikleri adresler İstanbul'da dünyaca ünlü şirketlerin bulunduğu plaza adresleri. neyse plaza yöneticileri ile temasa geçtim ve yasal işlem başlatılmasını sağladım.


Sonuç olarak BTK; 4 haneli işletmeci kodu sistemi getirerek hangi SMS'in hangi şirket tarafından gönderildiğini görülebilir hale getirdi. LİSTE BURADA. Eğer size gelen SMS B004, B250 gibi bir B kodu ile bitiyorsa listeden ilgili firmayı bularak iptal işlemi yapabilir ya da firma adını öğrendikten sonra ilgili yerlere şikayette bulunabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox