Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

13 Temmuz 2014 Pazar

AÖF Sınavlarına Nasıl çalışmalı?



AÖF sınavlarına nasıl hazırlanmalı? AÖF sınavlarında başarı nasıl yakalanır? AÖF’de sınıf geçmek için nasıl bir yöntem izlenmeli? Bu sorular ve benzerleri AÖF’de okuyan onlarca daha doğrusu binlerce kişinin en çok merak ettiği soruların başında geliyor.

Örgün öğretimi kazanamayan, bir yandan çalışmak diğer yandan okumak zorunda olanların tercihi AÖF’yi okuyan profiline kamu personelini de eklemek lazım. Kadro değişikliği gibi beklentiler sebebiyle AÖF birçok kamu personeli tercih etmektedir. Bunların yanında zamanında okuma imkanını kaçıranları tercihi AÖF.

Pekala bu AÖF sınavlarında başarılı olmanın yolu nedir? Bir yandan işyerinde çalışacaksın, bir yandan da derslere çalışmak zorundasın. İki kolda iki karpuz. Özellikle evli olanlar için bir daha zor AÖF sınavları. Evde çoluk çocukla ilgilen…

İki kez Açık öğretim sisteminde okul bitirmiş biri olarak sizinle deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. İlki İşletme; sadece ders kitaplarından çalıştım. Kaynak kitap kullanmadım. Avantajını gördüm. Ancak çok zaman alıyor. Her şeyi okumak ve akılda tutmak gerekiyor. Direkt öğrenme maksatlı çalışmak zorundasın. Kitap, en ince detaylarına kadar iniyor. Altını çiziyorum, bir bakmışım kitabın her yeri çizilmiş. Aldığım notlara bakıyorum, sıkıntı yok hepsi geçer not. Sınıfı geçtim.

İkincisi; Laborant ve Veteriner Teknik Bölümü. İşletmeye göre biraz daha zor. Yorum yaparak sorunun cevabını bulmak imkansıza yakın. Cevabı ya bilirsin ya bilmezsin. Bilmiyorsan Yaradana sığınır beş şıktan birini sallarsın. Şansın varsa iki şık eleyebilirsen üçte bir şansın var demektir. Ben şansız gruptanım. Bugüne kadar salladığım hiçbir soru doğru çıkmadı. Bürodan kitapları aldım, gözüm korktu. İşyerinde iş ağır. İki yüz kusur para vermişiz. Yıl kaybetmeden bitirmek lazım. İnternette araştırma yaptım. Nasıl çalışılır, yöntem nedir falan filan.

En sonunda kaynak kitap satın almaya karar verdim. Bu sefer de hangi yayınevinin kitabını almalıydım. Daha önceden Murat yayınlarını duymuştum. Satın almaya gittim. Yan dükkanda Egem yayınlarını gördüm. Riske atmak istemediğim için hem Murat hem de Egem yayınlarının kitabını aldım. Sınavlara dakika kala iki kitabı da zar zor bitirebildim. Sınav gayet iyiydi. Sonuçlar açıklandı ve güz döneminde 3.54 akademik ortalama tutturarak yüksek onur belgesi almaya hak kazandım.

Artık çözümü bulmuştum. Kaynak kitapla devam edecektim. Bahar dönemi ile birlikte sadece bir kitap almaya karar verdim. Hangisini alacaktım. Egem yayınlarını almaya karar verdim. Çünkü, üniteye başlamadan kısa bir açıklama ardından açıklamalı sorular hemen ardında test soruları geliyor. Okul bitesiye kadar Egem ile devam ettim. 3.05 akademik ortalama ile okulu bitirdim. Eklemem gerekir ki çıkmış sınav sorularına bile bakmadım desem yalan olmaz.

Ancak unutulmaması gereken bir nokta var ki bu da kişiden kişiye göre değişir. Her kişi en iyi anlayabildiği çalışma yöntemini bulmak zorunda. Kimi okuyarak, kimi yazarak, kimi sık sık tekrar yaparak sonuca ulaşabilir.

Diğer bir nokta da cevapların şıklar arasında olduğunun unutulmaması gereği. Herhalde dediğinizi duyar gibiyim. Elbette beş şıktan biri cevap. Özellikle yorum yapılabilecek branşlarda şıkları da iyi okuyup analiz ederek doğruyu bulmak olanaklıdır. Şıklarda en az üç tanesi birbirine benziyordur ve bunlar hatalı cevaplardır. Geri kalan ikisinden birini seçmek size kalmış.

Uyguladığım yöntemlerden biri de ilk işaretlediğim şıkkı hiçbir zaman değiştirmedim (Çok emin olmadıkça). Bazen de bazı soruların cevapları sorulan diğer sorularda gizli olabiliyor. Sınav esnasında bunu görebiliyorsanız, sorular arasındaki bağlantıyı görebilirseniz en az iki soru daha kazandınız demektir.

Özetlemem gerekirse; eğer vaktim çok diyorsanız en iyisi ders kitaplarından çalışmak, e-öğrenme sitesinde yer alan diğer eğitim dokümanlarını da kullanmak olmalıdır.

Eğer vakitten sıkıntı yaşıyorsanız (ki günlük düzenli bir saat vermelisiniz) size en uygun gelen bir kaynak kitabı satın alarak, en iyi öğrenme metodunuzu da buna ekleyerek çalışmanızdır.

Son olarak akademik ortalamanızı ne kadar yüksek tutarsanız (ilk sınavlar ve ilk dönem, ilk yıl) ilerleyen dönemlerde keyfini yaşarsınız.

Herkese kolay gelsin.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox