Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

26 Eylül 2013 Perşembe

Facebook’ta Yer Bildirimi


Sosyal medya her geçen gün daha da bir gelişiyor, insan yaşamına daha da çok giriyor. Her ne kadar adında sosyal kelimesi geçse de sosyalleşme adına ne kadar hizmet ettiği kuşkulu…

Çok aktif bir sosyal medya kullanıcı olduğum söylemez. Uzak akrabalarım, uzakta yaşayan bazı okul arkadaşların ile belli paylaşımları gerçekleştirme adına sosyal medya içerisinde yer alıyorum. Dönemsel giriş yaptığım bu zamanlarda bazı paylaşımlar çok dikkatimi çekiyor.

Bunlardan bir tanesi “yer bildirim” hizmeti. Neye hizmet ettiğini bir türlü çözemedim. Yine de bazı kişilerin bu hizmeti yoğun bir biçimde kullandığına şahit olmaktayım.

Ali evlenmiş, balayına çıkacak. İstanbul’dan başlayan yolculuk, Antalya’da beş yıldızlı bir otelde son bulacak. Facebook’ta paylaşım evin önünden başlıyor;
-         Aşkımla E5’deyiz.
-         Aşkımla el ele boğazı geçtik.
-         Aşkımla Sapanca’da çay kahve molası
-         Aşkımla Bozüyük.
-         Aşkımla Antalya
-         Aşkımla otele vardık.
-         Aşkımla 235 nolu odanın kapısında…
-         Eee…

Başka bir vatandaş almış eşimi, çocuğunu yaz tatile çıkıyor. Memleketten başlıyor, kumsala varasıya kadar Türkiye haritasındaki il, ilçe, kasaba, köy ne kadar tabela gördüyse hepsinde birer resimle adeta bir coğrafya dersi veriyor. Sayelerinde onlarla gitmiş kadar oluyoruz.

Başka bir vatandaş arkadaşı ile cumartesi buluşur. Ayşe, Fatma ile Falanca Kafede, 15 dakika sonra bir yer bildirimi daha Ayşe, Falanca AVM’de Mehtap’la liste bir gün içerisinde uzadıkça uzuyor.

Bazıları da havalı mekanların önlerinden bu tür bildirimleri gerçekleştiriyorlar, bunlara hiç değinmeyeceğim.

Hoyratça bir sosyal medya kullanımı…

Bu insanlar acaba ne anlatmak istiyorlar diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Tatile çıkan sadece kendileri olduğunu mu düşünüyorlar yoksa Bodrum’a sadece kendilerinin mi gidebildiklerini düşünüyorlar.

Kafeye gitmek ve falanca kişi ile oturabilmek bir ayrıcalık mı? Yoksa biz AVM’nin adresini bilmiyor muyuz?

Bu arada hırsızlık mesleğini icra eden bazı vatandaşların facebook yer bildirimlerimde şunlar olsa gerek…

-         Ali, aşkı ile E5 yolundayken, ben evlerinin sokağındayım.
-     Ali, aşkı ile el ele boğazı geçerken ben yatak odasından oturma odasına geçtim.
-         Ali aşkı ile Sapanca’da mola’da, ben Led TV’yi attım arabaya.
-         Ali, aşkı ile Antalya’ya vardı, şükür ben de evi boşalttım.
-         Ali, aşkı ile 235 nolu odanın kapısında, ben de apartman kapısından çıktım.
-         Sobeeeee

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox