Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

21 Aralık 2012 Cuma

Akıllı Telefon Akılsız Fatura




Akıllı telefonların hayatımızı bazı yönlerden kolaylaştırdıkları hepimizce kabul edilebilir bir gerçek. E-posta alma – gönderme, sosyal medyaya her ortamdan özgürce erişebilme, hava durumu, haber, yol bulma, uygulamalara birlikte binlerce kolaylık.

Ancak, daha önce hiç akıllı telefon kullanmamış olan ve fazlaca bir bilgiye sahip olmadan akıllı telefona terfi eden kullanıcıları bekleyen bazı tehlikelerde bu akıllı telefonlara birlikte gelmektedir.

Telefon akıllı olunca, bazen size sormadan kendi başına işlere çevirebiliyor. İlk yaptığı icraat sim kart cihaza takılır takılmaz, operatöre “ben akıllıyım, bilgin olsun” mesajını göndermek. Operatör tiyoyu alır almaz, bir sms mesajı ile size internetle tanışma paket tariflerini belli aralıklarla göndermek olur. Akıllı telefon alınca internetsiz olur mu diyen kullanıcı paketlerden kendine uygun olanı seçiyor ve başlıyor keyifle akıllı telefonunda internet kullanmaya…

Buraya kadar bir sorun yok. Ancak aşımsız bir paket aldıysanız (özellikle 3 TL, 7 TL gibi) kotanız hemen doluveriyor. Ancak paket aşımsız olduğundan internet bağlantınız kesilmiyor, sadece hızı ciddi şekilde düşüyor.  Bu arda GSM operatörü bunu siz sms ile bildiriyor. Bu noktada kullanıcının önünde üç tercih beliriyor. İlkinde bakıyor internet olayında bir numara yok, ben nasıl olsa evde kablosuzdan da işimi görüyorum deyip paketi iptal ettiriyor. İkinci seçenek paketi olduğu şekli ile kullanmaya devam ediyor. Son seçenekte ise paketi yavaş yavaş üst seviyelere taşmak oluyor. Her hangi bir problem yok gibi buraya kadar.

İlk seceneğimize dönecek olursak. Kullanıcı internet kullanmaktan vazgeçiyor demiştir. Akıllı telefon sahibi paketi iptal ettirmenin huzurunu yaşarken, akıllı telefon ve operatör işbirliği son sürat devam ediyor. Operatör size hattı ilk sayarken interneti açık satıyormuş. Dolayısıyla internet paketi iptal bile olsa, telefon akıllı olduğundan bağlantıyı koparmıyor. Bağlandıkça bağlanıyor internete…

İnternet paketini iptal ettirmenin huzurunu yaşarken gelen bir mesaj ile şoka girmeniz kuvvetle muhtemel. Kota aşımını geçtiniz, 50 MB kadar internet kullanabilirsiniz. Peşinden bir sms daha, kotayı bir kez daha aştınız, 200 MB a kadar interneti bu bedel üzerinden kullanabilirsiniz. Başlıyorsunuz bunlarda neyin nesi diye düşünmeye… Peşine düşmezseniz faturanız nereye kadar kabarır bilemem. Ben peşine düştüm ve şunu öğrendim:

Müşteri temsilcisi ile yapılan görüşmede bu bedelin nasıl geldiğini, intenet paketini iptal ettirdiğinizi bildiriyorsunuz. Müşteri temsilcisi, paketin iptal edildiğini ancak hat üzerinde ikincil olarak tanımlı olan internet hattının açık olduğunu dolayısıyla faturalandırmanın doğru olduğunu ve yapılacak bir şey olmadığını söylüyor. Siz ısrarla internet kullanma paketini iptal ettiğinizi ve internet kullanmadığınızı söyleseniz de söyledikleriniz havada kalıyor.

Gelelim işin aslına;

Her operatör, ilk telefon hattını satarken size sadece bir hat satmıyormuş. Yanında bir süre ek hizmet. Aslında kanunlarımızda bu açık olarak bildirilmiştir. Bir ürün satılırken, içine küçültülerek ya da başka bir şekilde ikinci bir ürün satılamaz diye… Dolayısı ile ilk hat satın alırken internet açık oluyormuş. Normal telefonlarda interneti kullanmak için mutlaka kullanıcı bir ya da birkaç tuşa basması gerekirken, akıllı olarak bilinen telefonlarda tuşa basma gerekliliği maalesef yok. Çünkü cihaz akıllı olduğu için bağlantıyı gerçekleştirebiliyor. Bu durumda yapılası gereken ya hattı ilk aldığınızda istemediğiniz hizmetleri hiç almamak, ya da hattınızda operatör üzerinden internet kullanmak istemiyorsanız hattınızın sadece operatör üzerinde internete bağlanmasını engellemek için internet bağlantı ayarlarının kapatılmasını istemek olmalıdır.

Sonuç olarak istenmeyen faturalar için kullanıcıların hizmet veren operatörlerin reklamlarına değil, küçük küçük yazdıkları sözleşmeleri dikkatle okumalarını tavsiye diyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox