Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

9 Şubat 2016 Salı

Hadi ya yok ya bak ya, dibine kadar soğudum ya…



Şu aralar televizyon kanallarında İlhan ŞEŞENİn başrolünü oynadığı bir reklam filmi dönüyor. Ya lı yu lu bir reklam. Ardından reklamın Orkide markasına ait olduğunu görüyoruz. Bunca yıldır seyrettiğim en kötü, en amaca hizmet etmeyen bir reklam filmi…

Hadi ya, yok ya, harbi soğudum ya… Benim de yapma ya diyesim geldi.

Markalar farklı dönemlerde ve farklı amaçlarla ünlü insanları reklamlarında kullanarak; marka bilinirliğini arttırma, farkındalık yaratma, dönemsel ciro artışı sağlama gibi amaçlar taşıyabilirler. Bu yöntem gerek uluslararası reklam gerekse ulusal reklam sektöründe belki de en sık başvurulan yöntemlerden biri. Bence çok da faydalı. Ünlü parasını kazanır, marka ünlünün sırtından ünlenir. Al gülüm ver gülüm.

Birbirinden güzel parçaları, gerek Grup Gündoğarken’den gerek solo şarkıları, radyo programı, oynadığı birçok dizi ile gönüllerde taht kuran İlhan ŞEŞEN abimizin bu reklamda oynamasını kendimce kabullenemedim. Bu reklam filmi ile kendisinden çok şey kaybettiği zaman içerisinde görülecektir.

Elbette burada markanın reklam filmini hazırlattığı reklam ajansına bakmak lazım. Bu nasıl bir mantık, bu nasıl bir söz yazarlığı. Reklam filminin mantığını anlamak çok zor. Mutfağa ve kadına yönelik bir üründe ya bir bayan ya da Türkiye’nin tanınmış bir gurme, aşçısını kullanmak daha doğru olmaz mıydı? Ucuz bir metin, ucuz bir reklam olmuş.

Bu reklam filmi ile marka kaybeder mi bilemiyorum. Ama İlhan abimizin (maddiyat haricinde) kaybettiği kanaatindeyim.

Son olarak markaya seslenmek istiyorum.

Bazı reklamcılar “reklamın iyisi kötüsü olmaz” diyorlar. Ben buna katılmıyorum. Arşiv taraması yapıldığında başarısız reklam çalışmaları yüzünden yitip giden onlarca marka görülebilir. Reklam ajansını değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Fazla anlamam ama fikir soracaksanız fikrimi seve seve beyan edebilirim.


Harbi soğudum ya…   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox