Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

25 Aralık 2014 Perşembe

Teknoloji Marketlerine ve Teknoloji Satan Mağazalara Açık Mektup



Android bir proje geliştirmesi üzerinde çalışırken bir tablete ihtiyaç duydum. Çeşitli e – ticaret sitelerini inceledim. Bu işten ayanlayan bazı arkadaşlarıma sordum. Bana belli başlı markaların ürünlerini önerdiler. Ancak evde işte ve cepte sürekli internet dünyasında olduğum için işin kolayına kaçmaya çalıştım. Çünkü kişisel olarak tablet denen ürüne ihtiyacım yoktu. Sadece geliştirmeye çalıştığım android uygulamasının denenmesine yönelik ihtiyaç listesine girdi. Arkadaşlarımın tavsiyelerini iincelediğim zaman en ucuz olanın fiyatı 700 TL civarından başlıyordu. Sadece bir deneme için bu kadar bedel vermenin mantığı yok diye düşündüm ve teknolojiyi yakınan takip eden biri olarak hayatımın en büyük hatasını yaptım. Piranha Quatro Tab 9.7 tablet satın aldım. http://www.hepsiburada.com sitesi bir indirim yapmış, ürün 299 TL'ye indirilmiş cazip geldi. Denemeyi yaparım, arada sırada kullanırım dedim, keşke demez olsaydım.



Ürünün tesliminde her hangi bir sıkıntı olmadı. İlgili siteye teslimat konusunda teşekkür ederim. Ürünü aldım ilk problem saatte başladı. Saati ayarlıyorum 2 saat sonra bakıyorum, saat 4 saat geriye gelmiş. İkinci problem bataryanın aşırı ısınması ve tabletin donması, saatlerce hareketsiz kalması. Piranha Quatro Tab 9.7 tablete sadece basit birkaç uygulama yükledim. Kendi geliştirdiğim (oldukça basit bir uygulamadır) uygulamanın ilk versiyonunu yükledim. Cihaz ofsayta düştü. İncelediğimde mevcut kapasitenin 1GB lık kısmını hiç bir yükleme olmadan kendisinin kullandığını fark ettim. Uygun bir virüs tarayıcı koyduğumda 2 adet silebildiğim ve 1 adet silmeyi başaramadığım toplamda 3 tehlike ile karşılaştım. Silinmeyenin Piranha'ya bilgi gönderdiği düşüncesindeyim. Çünkü ilgili firmanın web sitesine girildiğinde google chrome ile bağlanıldığında sitenin kendisinde bile güvenlik problemi olduğu görülmektedir. Neyse konumuz bu değil.

Sonuç olarak cihazın reklamında belirtilen dört çekirdek maksimum güçü ben hiç birini göremedim. 11 ayda 5-6 kez teknik servise giden cihaza teknik servis öyle açıklamalar getirdi ki bunlara inanlınır gibi değil.

Nasıl mı?

Bir seferinde bana dokunamatik ekranın değiştirildiğini belirterek cihazı geri gönderdiler. Baktım ekran değiştirilmemiş, çünkü cihaza toplu iğne ile köşesine küçük bir çizik yapmıştım. İki kez hiç dokunmadan geri gönderdiler. Birebir değişim demelerine rağmen bunu hiç uygulamadılar. 11 ayda 5-6 kez servise giden cihaz için sürekli farklı yerlerde arızalar icat ederek kullanıcı hatası, anaca müşteri memnuniyeti adına ücetsiz tamir edildi dediler. Kargo parasını (4TL) her defasında bana ödettiler. 11 aylık cihazın sürekli bozulmasına kullanıcı hatası dediler. Ürünlerinin arkasında hiç bir zaman durmadılar.

http://www.piranha.com.tr adresi incelendiğinde vizyon ve misyona hiç uyulmadığı piranha kullanıcıları tarafından doğrulanacaktır. Şirket adı, kurucular hakkında bilgiye rastlanmadığı açıkca görülecektir. Google'da arama yapıldığında yine şirket sahiplerinin kimler olduğu bulunamayacaktır. Bunun aksine şikayet siteleri ve forumlar incelendiğinde ise piranha hakkında onlarca, yüzlerce şikayet varlığı ve bunun yanında şikayetlere duyarsız kalındığı açık ve net bir biçimde görülecektir. ÖRN: http//www.sikayetvar.com



Asıl konuya gelecek olursak; ben bir ürün tercih ederken işletmenin marka değerini göz önüne alıyorum. İşletmenin arkasındaki güç, imajı, müşteri memnuniyetine verdiği değer, müşteri odaklı çalışması ve her şeyden önce kaliteli ürünleri tüketici ile buluşturması tercih sebeplerim arasında yer alıyor.

Elektronik eşya alırken eskiden electroworld firmasını tercih ediyorum. Gerçekten müşteri odaklı ve çözüm üretenbir firmaydı. Şimdi Bimeks firması burayı satın aldı. Umarım aynı duyarlılıkla devam ederler. Mağaza tercih ederken ürün markasından ziyade mağazanın markası ürün satınalımı için bir güvence oluşturuyor. Başka bir değişle satın aaınan markadan ziyade satın alınan aracı kurumun güçü, değeri, bakış açısı ve geri hizmeti önem arz ediyor.

Sonuç olarak dev elektronik mağazaların müşterilerine ürün sunarken adi malları, zayıf servis ağına sahip olan firmaları, ürününün arkasında duramayan firmaların ürünlerini satmaları sadece adi ürünün markasına değil kendi kurumsal kimliklerine zarar vereceğini unutmaları gerekir. Forumlar incelendiğinde 1 ay önce .... mağazasında Piranha aldım, bozuk çıktı. Servisle başbaşa kaldım gibi cümleleri bol miktarda görmek mümkün. Tüketici burada ayıplı ürün ithal eden piranha firmasını değil, elektronik mağaza zincirini direkt olarak suçlamaktadır. Mağaza zincirleri size soruyorum, ayıplı ürün ithal eden kurumun imajı sizin imajınızdan daha mı değerli? Piranha gibi firmaların ayıplı mallarını satarak elde edeceğiniz % ... kar tüketicinin kandırılmasına değer mi? Uzun vadede siz vereceği zararı görmezden mi geleceksiniz? Ayılı ürün satışı uzun vadede kurumsal imajınıza öyle bir zarar verecek ki belki bir daha toparlama imkanınız olmayacak.

Lütfen sizin gibi büyük pazarlama ağını elinde bulunduranlar tüketicinin kandırılmasına aracılık etmeyiniz. Bu ayıplı malları ithal edenlere ortak olmayınız.


Onların suçu neden sizin suçunuz olsun? Ayıplı ürün ithal edenlerin ayıbı kendilerinin olsun. Eğer maddi olanaklarınız sınırlı uygun bir ürün alacaksanız yine de almadan önce şikayet sitelerini ve kullanıcı yorumlarının olduğu forumları incelemenizde yarar var.

Bu konuda lenovo teknik servisine çok teşekkür etmek istiyorum. Bugüne kadar karşılaştığım en iyi ürün ve en iyi teknik servis diyebilir. Bu aralar akılı telefonumu değiştireceğim ve lenovo telefonlarını bekliyor olacağım. Tebrikler. Bu konu ile paylaşımımı daha sonra yapacağım. 

Unutmadan hepsiburada yetkililerine de çok teşekkür etmek istiyorum. Piranha servisi ile çözüm bulamadığım ürün iadesi konusunda çok duyarlı davrandılar. Benim derdim çözüldü, ama sitede maalesef hala tüketiciye ayıplı ürün satan ve bunların arkasında durmayan firmanın mallarını satıyorlar. Umarım tekrar sözleşme yenilemezler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox