Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

8 Ekim 2013 Salı

SNICKERS VE NESCAFE REKLAMI 2 Sİ 1 ARADA OLMUŞ…




Reklamın iyisi kötüsü olmazmış deseler de ben buna inanlardan değilim. Reklamın iyisi ve kötüsü olur.  

  • Reklam ne nedir? 
  • Reklam neden gereklidir?
  • Kimin neresine hitap eder?
  • Bu işten kim karlı çıkar?
  • Reklam tüketicinin algısına mı dalgasına mı hitap eder?


Reklamın faydaları, zararları üzerine birçok soru ve makale mevcut ola dursun, birkaç gündür televizyonlarda gösterime giren adamım Boomcu Onur tiplemesi ile Ahmet Dursun’un Nescafe reklamını keyifle seyreder hale geldim.

Reklam güzel, mesaj kısa ve net. Ama???

Adamım Boomcu Onur’un bu reklamı bana uzun zamandır televizyon kanallarında yine büyük keyifle seyrettiğim Snickers’ın Muazzez Abacı, Gönül Yazar’lı reklamlarını hatırlattı. Snickers’in bu reklamı o kadar tutmuş olsa ki Joker’li versiyon televizyon ekranlarında dönmeye başladı. 
Birbirine bu kadar benzeyen iki reklam. 

Snickers reklamlarında mesaj gayet açık, açsan agresifsin. “Açken sen, sen değilsin” sloganı insanın aç durumda sinirlerinin gergin olduğunu başarılı bir şekilde ifade etmiş. Açsan, agresifsin, yani.   

Nescafe reklamında ise benzer bir yol seçilmiş ve mesaj “birileri nescafe’sini içmemiş bugün” sloganına yüklenmiş. Sanırım bu da afyonun patlamamış manasına geliyor.

Özgün olan daima güzeldir. Çakma, andıran şeyleri pek sevmiyorum. Yine de kahve markamı değiştirmeyeceğim.

Bana göre Nescafe’nin Snickers’a göre şanslı olduğu iki nokta var:
  1. Daha tanınmış bir marka olması
  2. Boomcu Onur tiplemesinin fenomen olması 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox