Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

25 Haziran 2013 Salı

Hayat değişir Avea'yla...



Avea logosunu değiştirdi. 21 Haziran 2013 tarihi ile değişen logo “Hayat değişir Avea’yla” medyada boy göstermeye başladı.

Logo; marka imajının en önemli görsel temsilcisi ise işletme neden logo değiştirir ile başlayalım?

Çeşitli kaynaklarda sıralanan maddeler şöyle:

Yeni bir kimlik oluşturma çalışmaları

Mevcut yönetimin kurumsal yönelim, kültür ve pazarlama stratejisindeki değişikliği belirtmek istemesi

Marka adının değişmesi ile birlikte kimlik değişimini yansıtma ihtiyacı

Mevcut sembol çeşitli nedenlerle tartışmaya yol açabilecek hale gelme durumu söz konusu olabilir

Mevcut sembol, mana ve içerik açısından zamanın gerisinde kalmış, yani demode olmuş olabilir

Marka tasarımı demode olmuş olabilir.

Mevcut sembol, akılda kalıcılık konusunda yetersiz kalması

Yasal bir gereklilik ile değişime gidilmesi

İşletme el değiştirmiş ancak marka korunmuş olabilir

İşletme bir birleşme geçirmiş veya farklılaşmış olabilir.

Algılardaki imajın marka değerini düşürmesi, bundan kurtulma çabası

Hayat gerçekten bir logo ile değişir mi? Bakalım Avea’yla hayatın nasıl değiştiğini keşfedelim!

Ürün satın alırken benim için önemli kriterlerden bir tanesi de logosunun, ambalajının ve bende bıraktığı duygusal izlenim çok ama çok önemli. Diğer belirgin bir kriterimde arkadaş, eş ve dost tavsiyesi. Son dönemde ise forumlardaki yorumları, şikayet sitelerini inceleyerek bir kanaat sahibi olmaya çalışıyorum. Bunların hepsi birbirini tamamlayan unsurlar. Başka bir kullanıcının yorumları objektif sınırlar içerisinde kalmak koşulu ile ürünü yeni alacaklar için yol gösterici olmaktadır.

Neden Sürekli Ah Avea vah Avea yazıyorum diye bir yazı kaleme almış ve bu yazıyı yazma sebebimi daha önce açıklamıştım. Şurası kesin ki, benim Avea ile hayatım değişti. Bir şirket düşünki yıllardır aynı sektörde faaliyet göstermiş, birçok dolandırıcılık vakası yaşamış ve bunlara tedbirler getirmiş. Artık cep telefonunuza şifre gelmeden müşteri temsilcisi bile herhangi bir işlem gerçekleştiremiyor. Yani logo değişince insan algıları değişmez. Logo değişimi ile beklentiler yükselir.

Benim için ise en önemli unsur sadece ambalajın değişmesi değil, ürünün dolayısıyla hizmet anlayışının da değişmesidir. Her firmada bazı yanlış anlaşılmalar olabilir. Turkcell ile itilaflı bir durum yaşadım. Araştırmalarını yaptılar. Sonra tamam, siz haklıymışsınız dediler ve sorun çözüldü.

Avea ne yaptı? 22 gün boyunca bana anamdan emdiğim sütü burnumdan getirdiler. İşletme içi güvenlik önlemlerini almadıkları gibi 10-11 yıllık faturalı hat sahibi olan müşterilerini (ben) hırsız olarak gördüler. 22 günün sonrasında tamam siz yapmamışsınız dediler ama ne yazar.

Logo değişse ne, değişmese ne… Avea benim hayatımı değiştirdi… Ben de benimkini.

Ah Avea vah Avea



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox