Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

28 Haziran 2012 Perşembe

Ankastre Fırın Almak İçin Çıktım, Yola...

Evi taşırken herkesin başına geldiği gibi bizim de eşyalardan bazıları mefta oldu. Eşyaların hurdaya çıkmasında nakliyeciler payı büyük olmasına rağmen özellikle fırının hurdaya çıkmasından ben sorumluyum. Sonuç olarak fırın mefta olmuş olmasına yeni evde börektir, kektir fırın yemekleri hayal olmuştu. Taşınma masraflarını hesaplarken bir de fırın araya girmişti. Yapacak bir şey yok... Boynumun borcu olarak ev ahalisine söz verdim, ankastre fırın almaya... Başladım araştırmaya... Amcam Google sağolsun. Tüm alternatifleri önüme serdi. Abi o fiyatlar da ne öyle. Hay elim kırılsaydı da o fırın ellerimden kayıp parçalanmasıydı. El kemiğim çatlasa en fazla bir ay hafif alçıda kalırdı, geçer giderdi. Ankastre fırının cebime vereceği hasar daha büyük boyutlu. Yapacak bir şey yok. Dedim ya, amcam Google alternatifleri sermesine serdi de önüme fiyatlar arasındaki dağlara varan farklılıkları anlamak mümkün olmadı, benim için. 229 TL den başlayan fiyatlar bir otomobil parasına kadar ulaşıyor! İşin en zor tarafı ne biliyor musunuz? Daha önce bu ürünü kullanmadığım için nasıl bir ürün tercih etmeliyim konusunda çok kararsız kaldım. Tavuk çevireni, aynı anda 2-3 yemek pişireni, kendi kendini temizleyeni, analog saatli, tutumlusu, karşılıklı kafa çekeni derken ankastrelerin arasında sıkışıp kaldım. Yeni taşındık dedim ya, mecburen fiyatta hafif olanlara bakıyorum. Çoğu markayı hiç tanımıyorum. ICF, Termikel, Esco, Candy falan filan... En sonunda sıklıkla baktığım ve bir kez alışveriş yaptığım Bimeks firmasının web sayfasında TDG BO 6101 E kodlu 229 TL'na bir ankastre fırın buldum. Ürün açıklamalarında üretici ve ithalatçı bilgileri olmadığından biraz daha araştırdım ve bahsi geçen ürünün Ankara'da Termikel tarafından zincir mağazalarda satılmak üzere üretildiğini öğrendim. Sınırlı bilgi olmasından dolayı Termikel firmasının telefonunu bulup ürün hakkında detaylı bilgi almak istedim. O ona, o başkasına derken telefondaki bazı çalışanlar firmalarının böyle bir ürün üretip üğretmediklerinden bile habersdizlerdi. Bir kaç kez ısrarla aramam sonrasında telefonu ilk açan bayana şirketin sahibi, genel müdürü ya da CEO'su ile görüşmek istediği şirketleri hakkında bazı geri bildirimlerde bulunmak istediğimi belirttim. Sıkıcı olasın diye bazı detayları es geçiyorum. Sabah saatlerinde başlayan bu araştırma ve diyaloglar akşam 17 sonrası Termikel Genel Müdürünün beni araması ile son buldu. Kendisine yaşadığım olayı, çalışanların davranış ve müşteri iletişim yöntemlerinden bahsettim. Son olarak da bana ürünlerini bedava bile verseler almayacağımı beyan ettim. ardından da Bimeks firmasına konu hakkında bir e -posta gönderdim. Biraz konu dışı olacak ancak, ankastre fırın alacaklar sıcak buharın yoğunlaşması sonrasında su tahliyesi olup olmadığını sormaları gerektiğini hatırlatırım. Nasıl bilgi ama? Sonra döndüm, bazı şikayet firmalarında araştırmaya devam ettim. O da ne? Ekonomik olsun diye almayı planladığım firmaların ürünleri hakkında ne kadar da çok şikayet var. Kiminin camı patlıyor, kimi su kaçırarak altını ıslatıyormuş! Yazılar yanlı olabilir diye yine de firmaları arayıp bir bilgi almak istedim. Topladım bilgiler şaşılır düzeyde. Benim bildiğim hatırı sayılır markaları fason olarak Bu firmalar üretiyormuş, o sitelerde yazılan yazıların çoğu üretici firmadan üyelik parası alabilmek için kasıtlı yazılıyormuş gibi bir çok laf... Ağzın açık kaldı. İşte bu noktada profesyonel işletmelerle amatör yönetilen işletmeler arasındaki farkı birkez daha anladım. Ne zormuş ankastre fırın almak... Yapacağım en iyi şey para Türkiye'de kalsın diye düşünmeyip, kendimi düşünerek uluslararası kanıtlanmış markalardan alışverişe devam. Kim ne derse desin. Pazarlama yetkilisine diyorum ki, ben bir fırın alacağım, ürün hakkında bilgi verir misin? Sitelerde de böyle böyle yorumlar var ne diyorsunuz dediğim de bana "iyi günler" deyip telefonu kapatıyor. İşte bu yüzden MARKA olamıyoruz. Ne stres ama, ya ankastre fırın almayacaksın ya da gözünü kapatıp basacak parayı Leyla!ya:)))

2 yorum:

  1. Ya yazdıklarınızı gülerek okudum ben de benzer bir kararsızlığı yaşıyorum ancak termikeli beğenmemişsiniz de genel müdürü sizi arayacak kadar ciddiye almış, hic bir ilgim olmamasına rağmen firmaya karşı sempati duydum..

    YanıtlaSil
  2. Sayın Osman Han Arslan
    Yazdıklarınıza katılmamak mümkün değil.
    Adı geçen firmada uzun yıllar ÜST DÜZEY YÖNETİCİ olarak çalıştım.
    Hep bu şikayetlerin savaşını vermek istedim.
    Size başımdan geçen bir olayı nakledeyim.
    İstanbul 'dan arayan bir Hanımefendi yetkili biri ile görüşmek istemiş.Sekreter bana bağlamış. Ben de hem görevim hem mizacım gereği Hanımefendiye hemen ilgileneceğimi çok kısa bir sürede arızalı ürünü ya tamir ya da değiştirilmesi için talimat vereceğimi belirttim.
    Hanımefendi ne dese beğenirsiniz ?
    - OĞLUM... BANA BAK BEN 45 YAŞINDAYIM BANA KUR MU YAPIYORSUN YOKSA DEMEZ Mİ..? Tabii ki Ben kendisine BEN DE 51 YAŞINDAYIM diyemedim.
    Görevimi yaptım.. Sonrasını anlatmayım.
    İYi GÜNLER diliyorum 😊

    YanıtlaSil

Adbox