Ortaya Karışık

Her telden, her demden hikayeler, yazılar

20 Haziran 2016 Pazartesi

Bu nasıl reklam?

Ulusal bir gazetenin internet sayfasında yayınlanan reklam pek hoşuma gitmedi. Serbest ekonomi piyasası var. Kabul. Ama toplumun da bazı kuralları var.

Lütfen biraz dikkat. Trendyol iyisin hoşsun, ama yakışmamış diyorum. İlana bakın ne demek istediğim ortada...




Ulusal rekabet yanında uluslararası rekabetin yoğun hissedildiği piyasalarda üreticilerin ve perakendeci firmaların ürünlerini / hizmetlerini satması için çeşitli pazarlama faaliyetlerine girmesi kaçınılmaz bir davranıştır.

İnternetin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte geleneksel medya ile yapılan bu tür çalışmalar akıllı telefon ve tabletlerin günlük yaşantımıza girmesi ile birlikte bireysel hale dönüşmüş hale geldi. Başka bir değişle reklamlar kişiye özel olmaya başladı.

Örneğin, bir ayakkabı arıyorsunuz, bir kaç alışveriş sitesine baktınız. Uygun bir şey buldunuz ya da bulamadınız. Ardından internette sörfe çıktınız ya da sosyal medya hesaplarınıza girdiğiniz ekranda ayakkabılar ile ilgili bir çok reklam görmeye başlarsınız. Bu da gayet doğal. Ücretsiz kullandığınız her uygulama bir şekilde gelir elde etmek zorunda olduğu için sizin alışkanlıklarınızı takip edip, size ilgi alanlarınızla ilgili olarak reklam gösterirler.

Buraya kadar her şey normal...

Reklam yaparken, reklamverenlere bazı sorumluluklar düşmektedir. Bunlardan bir tanesi de faaliyette bulundukları toplumun örf, adet ve sosyal yaşamı ile ilgili yazılı olmayan bazı kurallarına uygun hareket etmeleri olmalıdır. 

Kırmızı et satan bir işletmenin Müslüman bir ülkede reklamlarında domuz resmi kullanmayacağı gibi, yine ürüne dikkat çekmek için çıplaklık sınırlarını zorlayan fotoğrafların, çizimlerin kullanılmaması gerektiği gibi.. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Şahsen bazen bazı reklamların bilinçsiz ve dikkatsiz bir şekilde hazırlanmış olabileceğini düşünüyorum. Bazen de bazı reklamların hazırlanırken profesyonel bilinç altına toplum ahlakını yozlaştırmak için yapıldığını hissine kapılıyorum. Hangisi doğru bir yaklaşım bilemiyorum. Belki ikisi de doğru değil...

Sonuç olarak reklamverenlerin, reklam çalışması yaparken toplumun genelini dikkate alarak çalışma yapmasını gerektiğini düşünüyorum. Hoş sadece reklamlar değil, dizi ve reklamlarda da toplumun hassasiyetine dikkat edilmesi gerekli...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Adbox